بوکسور سابق تیم ملی با بیان اینکه هیچ ورزشکار ایرانی دوست ندارد زیر پرچم کشورهای دیگر بازی کند، گفت: من برای حضور در لیگ به تایلند رفته‌‌ام و بحث بازی برای کشورهای بیگانه مطرح نیست.
کد خبر: ۶۶۵۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷ 08 October 2018

به گزارش تابناک، فروتن گل‌آرا، ملی‌پوش کرمانشاهی سابق بوکس ایران که حدود 2 ماه است در تایلند تمرین می‌کند در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار فارس در خصوص دلیل رفتن خود از ایران و همچنین دلایل خط خوردنش از لیست تیم ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا توضیحاتی ارائه داد.

فارس- قبل از بازی‌های آسیایی جاکارتا اکبر احدی در گفت‌و‌گو با برنامه ورزشی رکورد، از شما دعوت کرده بود دوباره به تیم ملی بوکس برگردید؟

گل‌آرا- این که چرا دوباره به تیم ملی دعوت شدم سوالی است که کادر فنی تیم ملی باید به آن پاسخ می‌دادند، البته آن موقع دوست نداشتم به این پیشنهاد پاسخ مثبت بدهم چون در یکی از شرکت‌های خصوصی کار می‌کردم و برای مخارج زندگی‌ام به حقوق آن نیاز داشتم، اگر به تیم ملی می‌آمدم مجبور می‌شدم قید کارم را بزنم که این مسئله قطعا به خودم و خانواده‌ام ضربه می‌زد چون نمی‌توانستم با حقوق تیم ملی که حدود 300 هزار تومان بود زندگی‌ام را بچرخانم، اما با توجه به درخواست‌های زیادی که می‌شد تصمیم گرفتم به پیشنهاد آقای احدی پاسخ مثبت بدهم و به اردوهای تیم ملی برگردم.

فارس- به همین دلیل در رقابت‌های انتخابی تیم ملی شرکت کردید؟

گل‌آرا- در آن زمان نمی‌خواستم این شائبه پیش بیاید که گل‌آرا بدون هیچ بازی انتخابی به تیم ملی آمده است به همین دلیل تصمیم گرفتم در رقابت‌های انتخابی شرکت کنم، بعد هم دیدید که در این مسابقات قهرمان شدم و به اردوهای تیم ملی راه پیدا کردم.

فارس- برای آن‌هایی که اخبار بوکس را پیگیری می‌کردند این سئوال پیش آمده است چرا پس از قهرمانی در رقابت‌های انتخابی و راه‌یابی به اردوهای تیم ملی، یک دفعه و بدون هیچ توضیحی از تیم کنار گذاشته شدید، اصولا معادلات حاکم چگونه رقم خورد که اسم شما از لیست تیم ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا خط خورد؟

گل‌آرا- هر دورانی شرایط خودش را دارد، وقتی من به تیم ملی رفتم برخی از دوستان آن قدر انتقاد می‌کردند که کادر فنی تیم ملی اسم بنده را از لیست تیم ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی خط زد.

فارس- اکبر احدی شخصا چنین کاری کرد یا از او خواسته بودند شما را تیم ملی کنار بزارند؟

گل‌آرا- خیر، احدی آن کار را به خاطر انتقادهای برخی از افراد انجام داد، البته او به عنوان سرمربی تیم ملی اختیار تام داشت و می‌توانست مانع از کنار رفتنم از تیم شود.

فارس- ولی براساس سایت فدراسیون بوکس و حتی کمیته ملی المپیک که اسامی تیم ملی بوکس را منتشر کرده بود این گرایش وجود داشت که شما در بازی‌های آسیایی جاکارتا شرکت خواهید کرد.

گل‌آرا- بله برنامه این بود که من به همراه تیم ملی در بازی‌های آسیایی شرکت کنم، اما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که به من گفته شد از تیم ملی حذف شده‌ای، به هر حال مهم نبود که در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کنم یا نه، اما انتظار نداشتم که این رفتارها با من شود.

فارس- در مورد پیشنهاد تیم‌های تایلندی به شما صحبت کنیم؛ البته کمی این مسئله را بازتر کنیم، وضعیت بوکس نسبت به رشته‌های دیگر متفاوت‌تر است، سال‌ها قبل نیز شاهد کوچ برخی از بوکسورهای مطرح به کشورهای اروپایی بودیم و شماری از بوکسورهای کشورمان راهی اروپا و کشور انگلیس شدند تا برای آن‌ها بازی کنند، به عنوان مثال از چهره‌هایی که به قول خودشان ترجیح دادند از ایران بروند و در کشورهای خارجی بازی کنند، مثل حسین کارکردی و عمران اکبری که اهل کرمانشاه بودند و در آستانه فینال لیگ برتر باشگاه‌های ایران از کشور خارج شده و به انگلستان رفتند، اقدامی که با این واکنش مسؤولان بوکس ایران مواجه شد؛ نصب تابلوی ورود ممنوع همیشگی به تیم ملی ایران برای آن‌ها که رفتند.

گل‌آرا- ماجرای رفتن من به تایلند با قضیه اکبری و کارکردی متفاوت‌تر است و مقایسه کردن این 2 موضوع کار درستی نیست، البته ترجیح می‌دهم فقط در مورد خودم صحبت کنم و به دیگران اشاره نکنم، اما همین را بدانید که هیچ ورزشکار ایرانی دوست ندارد زیر پرچم کشورهای دیگر بازی کند، البته من برای حضور در لیگ به تایلند رفته‌‌ام و بحث بازی برای کشورهای بیگانه مطرح نیست.

بنده و سجاد محرابی در حال مذاکره با برخی از تیم‌های تایلندی هم هستیم تا در صورت توافق برای آن‌ها بازی کنیم، که اگر مشکل خاصی وجود نداشته باشد با یکی از این تیم ها قرارداد خواهیم بست، البته چند وقتی هم است که در تایلند تمرین می‌کنیم تا با آمادگی کامل در لیگ این کشور بازی کنیم.

فارس- قصد ندارید دیگر به ایران برگردید؟

گل‌آرا- من قبلا به خیلی از کشورها سفر کرده بودم که می‌توانستم به ایران برنگردم و تابعیت یکی از این کشورها را بگیرم، اما من به کشورم متعهد بودم و قصد چنین کاری را نداشتم چون می‌دانستم این مسئله اول به ضرر خودم تمام می‌شود سپس ورزشم، در آن زمان، خیلی از افراد هم سنگ‌اندازی می کردند و همه جا بحث پناهندگی‌ام را مطرح می‌کردند، حتی وقتی به آمریکا سفر کرده بودم برخی افراد شایعه درست کرده بودند که گل‌آرا دیگر به ایران برنمی‌گردد.

برای من ایران همه چیز است، یادتان باشد که ما ایرانی ها همیشه و در همه دوران‌های به زادگاه مان تعصب داریم و به آن عشق می‌ورزیم، من در این سال‌ها که بارها و به بدترین با مشکلات مالی و بی‌مهری‌ها روبرو بودم یک بار با خودم بگو و مگو نکردم چون این سختی‌ها را به جان خریده بودم تا برای مردم افتخار کسب کنم؛ زیبایی تعهد به هموطنان مجموعه‌ای از همین سختی‌هاست ، این موضوع را نمی‌توان با هیچ چیزی دیگر عوض کرد، فکر می‌کنم من روی اصولی که تعهد نسبت به مردم بود ماندم.

فارس- البته یک اتفاق جالب نیز در زمان حضور شما در تایلند رخ داد که باعث تعجب اهالی بوکس نیز شد، برای آن‌هایی که با «نون» بوکسور افسانه‌ای تایلندی خاطره دارند جالب است که وی چگونه آخرین دستکش‌هایش در قهرمانی جهان را به یک بوکسور ایرانی هدیه داده است؟

گل‌آرا- وقتی در کمپ تمرین می‌کردم «نون» بوکسور تایلندی و قهرمان جهان در وزن 48 کیلوگرم به رسم یادگاری آخرین دستکش‌های خود را که با آن موفق به کسب مدال طلای جهان شده بود را امضا کرد و به من هدیه داد، من به این بوکسور علاقه زیادی دارم و داشتن دستکش‌های او را برای خودم افتخاری می‌دانم.

 

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار