مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از وجود 4648 نابینا در کرمانشاه خبر داد و گفت: سال گذشته 66 هزار کودک در کرمانشاه غربالگری بینایی شدند.
کد خبر: ۶۶۷۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱ 14 October 2018

به گزارش تابناک،دکتر امید قادری در آستانه روز جهانی نابینایان با اشاره به وجود 4648 نابینا در استان کرمانشاه، اظهار کرد: نابینایان 12 درصد جامعه معلولین کرمانشاه را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: از این تعداد نابینا، 1088 نفر آنها در مناطق روستایی شناسایی شده اند و مابقی در شهرها هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه درباره خدماتی که بهزیستی به نابینایان ارائه می‌دهد نیز یادآوری کرد: 2085 نفر از نابینایان استان کرمانشاه مستمری دریافت می‌کنند و مابقی نیز از سایر خدمات بهزیستی شامل وسایل توانبخشی و کمک توانبخشی، شهریه دانشجویی و دانش‌آموزی، کمک هزینه شرکت در مسابقات ورزشی و ... بهره‌مند می‌شوند.

به گفته قادری، در سال گذشته کمک هزینه تحصیل 84 دانشجو نابینا با همکاری بهزیستی پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از اقدامات بهزیستی برای کنترل و پیشگیری از نابینایی هم یاد کرد و ادامه داد: بهزیستی 533 پایگاه سیار و پنج پایگاه ثابت غربالگری بینایی(آمبلیوپی) دارد که سنجش بینایی را در طی سال انجام می‌دهد.

به گفته این مسئول، در سال گذشته 66 هزار و700 کودک چهار تا شش سال غربالگری بینایی شدند که از این تعداد 4456 نفر برای بررسی بیشتر به مراکز تخصصی ارجاع شدند.

قادری خاطرنشان کرد: 1782 کودک مبتلا به عیوب انکساری، 361 کودک مبتلا به تنبلی چشم و 29 مبتلا به سایر عیوب چشم شناسایی شدند تا درمان‌های تکمیلی برای آنها صورت گیرد.

وی سپس به مهمترین مشکلاتی که نابینایان با آن مواجهند هم اشاره داشت و افزود: تبعیض در استخدام و بیکاری مهمترین مشکل این قشر است و سهم سه درصدی که دستگاه‌ها باید در جذب معلولان داشته باشند معمولا رعایت نمی‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان معتقد است، نابینایان از نظر تامین خدمات، کتاب‌های درسی مخصوص، وسایل کمکی و ... مشکلات چندانی ندارند.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار