فرماندار کرمانشاه گفت:برخورد قهری و پلمب واحدهای غیرمجاز برای مقابله با عرضه مرغ زنده کافی نیست، ودرنظر گرفتن تسهیلات ارزان قیمت برای ساماندهی این واحدها نیز راهکاری موثر برای مقابله با عرضه مرغ زنده است.
کد خبر: ۶۸۷۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۵ 06 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی دامپزشکی ایتان کرمانشاه، فضل اله رنجبر در دیدار با سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اظهار داشت: برای ساماندهی واحدهای غیرمجاز عرضه کننده مرغ زنده به استاندار پیشنهاد دادیم تا در کنار فشار و مقابله با فعالیت این واحدها، وام های ارزان قیمت برای تبدیل آنان به واحدهای مجاز عرضه مرغ بسته بندی بهداشتی اعطا شود که مورد استقبال نیز قرار گرفت.

وی ادامه داد: در گذشته تنها تعداد انگشت شماری از مراکز عرضه مرغ زنده در شهر دیده می شد، چراکه وضعیت اقتصادی بهتر بود و تسهیلات ارزان قیمت برای عموم مردم برقرار بود، اما هم اکنون شاهد گسترش واحدهای عرضه مرغ زنده در سطح شهر هستیم و در اکثر مواقع برخورد با این واحدها به تنش و یا درگیری ختم می شود. در زمینه وضعیت عرضه دام زنده نیز اوضاع برهمین منوال است.

رنجبر با اشاره به جمعیت350هزار نفری حاشیه نشینان کرمانشاه، گفت: کرمانشاه دارای پنج بخش با 740 روستای دارای سکنه است که کنترل و نظارت بر جمعیت دامی این مناطق دشوار است و به حمایت و کمک نیاز دارد.

وی عدم ثبات در مدیریت شهری را نیز در بروز برخی نابسامانی ها موثر خواند و گفت: اگر وضعیت مدیریت شهری و شهردار مشخص شود و آرامش کامل بر فضای شورای شهر حاکم شود، می توان در زمینه کاهش این معضلات، اولویت بندی کرد.

سرپرست دامپزشکی استان کرمانشاه نیز در این دیدار گفت: طرح جامع و زمانبندی شده ای برای مقابله با معضل واحدهای غیر مجاز عرضه کننده مرغ زنده با در نظر گرفتن همه جوانب و حمایت ارگان های مربوطه و اهالی رسانه تدوین می شود.

دکتر امید حاج محمدی اظهار داشت: برای مقابله با واحدهای غیرمجاز عرضه مرغ زنده مشکلات متعددی وجود دارد، ولی دلیل براین نمی شود از کنار این معضل به راحتی عبور کنیم.

وی ادامه داد: باید طرح جامع خوبی که وظایف دستگاه های ذیربط مشخص باشد تهیه شود، این طرح به اعتبار و حمایت مالی نیاز دارد که پس از تهیه آن در شورای تامین مطرح می شود تا ضرورت اجرای طرح تشریح شود.

وی معتقد است، برخورد و پلمب واحدهای غیرمجاز تنها راهگشا نیست و باید برای حفظ معیشت و اشتغالزایی به فکر ساماندهی این واحدها بود.

حاج محمدی از بهبود وضعیت اقتصادی، فرهنگ سازی در راستای عدم خرید از این واحدها و کمک اهالی رسانه به عنوان دیگر راهکارهای موثر برای مقابله با فعالیت اینگونه افراد یاد کرد.

این مسوول افزود: در سال جاری بودجه ای برای احداث سالن چندمنظوره اختصاص یافته که برای تکمیل آن خواهان حمایت فرمانداری در حوزه جذب بیشتر اعتبارات هستیم که با تکمیل آن دوره های آموزشی در این سالن برگزار می شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار