استاندار كرمانشاه گفت: ۱۰۵ میلیارد تومان تسهیلات به شهرداری های مناطق زلزله زده اختصاص یافته است.
کد خبر: ۶۸۸۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲ 09 December 2018

 

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در مراسم اهدای ماشین آلات عمرانی به شهرداری های مناطق زلزله زده استان کرمانشاه که با حضور معاون عمرانی استانداري و شهرداران این مناطق برگزار شد؛ اظهار داشت: برخی از کسانی که وعده ی کمک به زلزله زدگان دادند در واقع سلفی بگیر بودند و در این میان برخی نیز به وعده ی خود عمل کردند که از این افراد تشکر می کنیم.

وي بيان داشت: در ایام زلزله جلسه ای با آقای هاشمی رییس شورای شهر تهران داشتیم که قرار شد با درخواست دکتر نجفی شهردار وقت تهران در قالب یک تفاهم نامه شهرداری تهران ۱۰ میلیارد تومان به شهرهای زلزله زده کمک کند.

استاندار كرمانشاه افزود: دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از این مبلغ در روزهای اولیه توسط گروه های امدادی و خدماتی شهرداری تهران، در شهرهای زلزله زده هزینه شد و ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان باقی مانده نیز صرف خرید ماشین آلات عمرانی برای شهرداری های مناطق شد.

مهندس بازوند تصريح كرد: این رویداد مصداق عینی همان فرصت سازی مورد تاکید مقام معظم رهبری است که در سفر سفر پربرکتشان به مناطق زلزله زده فرمودند.

وي با بيان اينكه امیدواریم این خودروها گرهی از مشکلات خدماتی شهرداری های مناطق زلزله زده باز کنند، ادامه داد: همچنین از محل اعتبارات زلزله مبلغ ۷۸ میلیارد تومان برای کمک به شهرداری های این مناطق زلزله زده اختصاص داده ایم و علاوه بر این ها ۱۵ میلیارد تومان نیز جهت پرداخت هزینه های جاری صدور پروانه ها در این مناطق اختصاص یافته است که در مجموع ۱۰۵میلیارد تومان به شهرداری های این مناطق کمک شده است.

مقام ارشد استان خاطرنشان ساخت: همچنین تقاضای ۱۰۰ هزار تن قیر برای شهرداری های مناطق زلزله زده داشته ایم که از این قیر برای ترمیم معابر استفاده می شود.

استاندار كرمانشاه گفت: بیشترین خسارت ها به شهرداری سرپل ذهاب وارد شده است و بیشترین حجم بازسازی هم در این شهر است. هرچند ۶۷۰۰ واحد تخریبی در این شهر داشته ایم ولی تاکنون بیش از ۱۰ هزار پروانه ساخت صادر شده و به عبارتی ۳۵۰۰ واحد اضافی نیز نوسازی می شوند و شاهد یک شهر استانداردتر به لحاظ سازه ای خواهیم بود.

وي افزود: روند بازسازی در شهرهای زلزله زده تا پایان سال ۹۸ به پایان می رسد و باید سیمای شهرهای زلزله زده هرچه زودتر از آسیب های این بحران پاک شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار