معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تولید ۴۲۵۶ تن عسل در استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۸۹۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴ 10 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،بهروز خانی با اشاره به افزایش تولید عسل در استان در مقایسه با سال گذشته، گفت: امسال 4256 تن عسل دراین استان تولید شد که نسبت به سال گذشته با چهار هزار تن شد خوبی داشته است.

خانی تعداد کندوهای مدرن و بومی استان را در حال حاضر ۳۱۱ هزار کلنی اعلام کرد و افزود: حدود چهار هزار نفر در استان در زمینه تولید عسل فعالیت دارند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اجرای طرح سرشماری زنبورستانهای استان از ۱۴ تا ۳۰ آبان، تعداد زنبورستانهای استان را بر اساس آخرین سرشماری ۳۴۸۵ زنبورستان عنوان کرد.

خانی اضافه کرد: بیشترین عسل تولیدی در استان کرمانشاه از شهرستان های صحنه، کنگاور و کرمانشاه است.

این مسئول میزان عسل تولیدی در استان کرمانشاه را بیش از نیاز استان دانست و افزود: استان کرمانشاه جزو ۱۰ استان برتر کشور در زمینه تولید عسل است.

خانی در ادامه گفت: توسعه کمی و کیفی زنبورستان ها را در برنامه استان داریم، زیرا زنبورستان ها علاوه بر تولید عسل نقش مهمی در افزایش میزان تولیدات زراعی و باغی به دلیل نقش اثرگذار در فرآیند گرده افشانی ایفا می کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه همچنین با اشاره به در برنامه بودن راه اندازی کارگاه های کندوسازی در استان افزود: راه اندازی این نوع کارگاه ها به ویژه در شهرستانهای شرقی استان مثل کنگاور، سنقر و هرسین در دست اقدام است.

خانی بر ضرورت ایجاد واحدهای بسته بندی عسل در استان هم تاکید کرد و افزود: واحدهای زیادی مجوز گرفته اند که با راه اندازی آنها عسل تولیدی در استان به نام استان بسته بندی خواهد شد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار