مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه از پیگیری برای تغییر مرزهای مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان خبر داد.
کد خبر: ۶۹۱۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵ 17 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،فریدون یاوری با بیان اینکه هم اکنون 161 هزار هکتار از وسعت استان معادل 6.7 درصد تحت مدیریت محیط زیست است، افزود: برخی از این مناطق ارزش اکولوژیک خود را از دست داده‌اند و نیازی به اینکه تحت مدیریت محیط زیست باشند، نیست.

وی گفت: از سوی دیگر مرزهایی که برای این مناطق تعریف شده مانع از انجام اقدامات توسعه‌ای و صدور مجوز برای فعالیت های اقتصادی، صنعتی، معدنی و ... در این محدوده می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان از پیگیری برای جابجایی این مرزها خبر داد و افزود: درخواست لازم برای این امر به سازمان محیط زیست ارسال شده است.

یاوری خاطرنشان کرد: از سوی دیگر در تمام کشور بیش از 10 درصد وسعت مناطق تحت مدیریت محیط زیست است و ما هم باید به میانگین کشور نزدیک شویم.

وی ادامه داد: با حذف برخی مناطق که ارزش اکولوژیک آنها کمتر است، درخواست داریم مناطق دیگری که اکنون تیراندازی و شکار ممنوع هستند به مناطق تحت مدیریت اضافه شوند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه یادآور شد: این مناطق شامل تالاب هشیلان، امروله و دالاخانی، نواکوه، زله‌زرد و قروایز است که اکنون ارزش اکولوژیک و تنوع گیاهی و جانوری غنی دارند.

به گفته یاوری، این موضوع باید به تایید استان و در نهایت به تایید سازمان محیط زیست برسد که تاکنون موافقت اولیه با تعدادی از این مناطق اعلام شده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار