باید گفت گذشته از مشکلات عدید آموزش‌دهندگان نهضت سواد‌آموزی، اکنون تمامی آنان نگران بحث استخدامی و تعیین‌‌تکلیف خود هستند.
کد خبر: ۶۹۵۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱ 26 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس، در هفت دی‌ماه سال ۱۳۵۸ سازمان نهضت سواد‌آموزی با فرمان امام خمینی(ص) تشکیل شد.

سازمان نهضت سوادآموزی ایران یک سازمان دولتی است که به منظور آموزش خواندن و نوشتن به بزرگسالان و نیز کودکانی که به مدرسه دسترسی ندارند (مناطق محروم) تشکیل شده و حال تلاشگران و مجاهدان گمنام و بی‌ادعایی که در این عرصه فعالیت دارند در انتظار دستوری برای استخدام خود هستند.

براساس این گزارش، رئیس سازمان نهضت سواد‌آموزی از روند توسعه نرخ باسوادی در کشور طی ۳۹ سال اخیر و رشد قابل ملاحظه‌ای آن خبر می‌دهد، به طوری‌که در گروه سنی ۱۵ ساله و بالاتر رشد ۴۹.۹ درصدی و در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ رشد ۴۱.۳ درصدی گزارش شده است.

طبق گفته‌های رئیس سازمان نهضت سواد‌آموزی، «آزمون» برای استخدام آموزشیاران نهضت در قانون لحاظ شده که سازمان مجری آن است، در این راستا کارگروهی برای رسیدگی به سوابق شغلی افرادی که در سازمان کار کرده‌اند تشکیل شده، البته مبنای عمل در شرایط فعلی با افرادی با سوابق کاری حدود ۱۰ سال است.

آموزش‌دهندگان نهضت سواد‌آموزی در شهرستان اسلام‌آباد غرب گذشته از وجود مشکلات مالیاتی، واریز بسیار هزینه برای کارفرمایان، عدم واریز حق بیمه، عدم واریز حق‌الزحمه آموزش‌دهندگان و سواد‌آموزان؛ اکنون اضطراب و نگرانی استخدام خود را دارند و مسئله بزرگ را همین بحث تعیین‌تکلیف موضوع استخدامی خود می‌دانند.

در این راستا گردهمایی صبح امروز با حضور امام جمعه اسلام‌آباد غرب، مدیر آموزش و پرورش و جمع کثیری از آموزش دهندگان نهضت سواد‌آموزی این شهرستان به بهانه سالروز تأسیس نهضت سواد‌آموزی برای بررسی مشکلات آموزش‌دهندگان در دفتر امام جمعه برگزار شد.

امام جمعه اسلام‌آباد غرب با اشاره به فرمایشات ائمه و معصومان(ع) در این گردهمایی، اظهار داشت: معلمی شغل انبیاء است‌، لذا هر کسی یک کلمه به دیگری یاد دهد آن شخص را بنده خود ساخته است.

حجت‌الاسلام محمد‌طه مهری بیان کرد: برنامه‌ها و ماموریت‌های این سازمان برای توسعه سواد‌آموزی و قرائت بخش‌هایی از پیام امام خمینی (ره) از اهم موارد است و اکنون با توجه به توسعه سواد‌آموزی میزان رشد باسوادی در ایران و جهان گسترش یافته است.

وی تاکید کرد: نهضت جزو نهادهای مقدسی است که برای مبارزه با جهل و نادانی انسان‌ها تاسیس شد و اگر در جایی کوتاهی صورت می‌گیرد از نهادها و جمع نیست، بلکه از شخص و یا محله مربوطه است.

مهری با اشاره به مطالبات به حق آموزش‌دهندگان، افزود: امنیت شغلی معلمان و رفع گرفتاری‌های آنان از مباحث مهم است که با پیگیری‌هایی که بنده شخصا از استان انجام داده‌ام، قول‌های مساعدی برای این قشر زحمت‌کش گرفته‌ام.

مدیر آموزش و پرورش اسلام‌آباد غرب نیز در این مراسم، اظهار داشت: تربیت نیروی انسانی کارآمد که سرنوشت کشور و آگاه کردن ملت را رقم بزند باید در همه جا به دقت دنبال شود و برای بازماندگان از تحصیل به هر علتی باید راهی برای ادامه تحصیل باشد، باید به‌دنبال عدالت آموزشی در پی رفع محرومیت‌ها باشیم و حداقل‌ها را به این افراد بیاموزیم.

جمال‌الدین برجی ادامه داد: نهضت به عنوان یک حرکت بین‌المللی، آگاهانه و علمی که همگی ملل آن را قبول دارند در حال رشد و جهانی‌سازی است و در جامعه ما افراد باسواد و تحصیل‌کرده مدیون همین حرکت نهضت و فرهنگ عمومی جهاد هستند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار