رئیس اداره نهضت سوادآموزی شهرستان ملایر با اشاره به مشکلات موجود برای آموزش دهندگان، تصریح کرد: پیداکردن بی سواد و سوادآموز مشکل است و عوامل مختلفی وجود دارد که سبب شده تا آمار بسیار دقیقی از بی سوادان نداشته باشیم.
کد خبر: ۶۹۷۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱ 31 December 2018
مرتضی مرادی‌تبار گفت: امسال برای نخستین‌بار طرح آموزش مقدمات رایانه به سوادآموزان دوره انتقال (ICDL) در شش کلاس درس اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، مرادی‌تبار بیان کرد: از بدو تشکیل نهضت سوادآموزی طرح‌های مختلفی به اجرا در آمده است که از جمله آن‌ها می‌توان به طرح نیرو‌های مسلح، زندانیان، سوادآموزی کارکنان و کارگران، آموزش کودکان لازم التعلیم، بسیج سوادآموزی، خدمات مکاتبه‌ای، آموزش اتباع خارجی، آموزش دختران روستایی، خواندن با خانواده و ایجاد مراکز یادگیری محلی اشاره کرد.

وی اظهار کرد: در این طرح تلفیق سواد پایه با مهارت‌های رایانه ICDL با هدف تعمیم و گسترش مهارت استفاده از رایانه در برنامه‌های سوادآموزی، ایجاد و افزایش دانش رایانه‌ای سوادآموزان تحت پوشش و ایجاد و بهبود انگیزه و نگرش کار با رایانه در سوادآموزان تحت پوشش در راستای تبلور اهداف دولت الکترونیک با مشارکت صمیمانه بنیاد ICDL طراحی و بین سواد‌آموزان دوره انتقال به اجرا درمی‌آید.

۹۲ درصد از شهروندان ملایری باسواد هستند

رئیس اداره نهضت سواد آموزی ملایر در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بیش از ۹۲ درصد از شهروندان ملایری باسواد هستند که ۷ درصد از میانگین استانی و ۴.۴ درصد از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: ملایر جزء سه شهر با درصد بالای باسوادی در استان همدان است.

مرادی‌تبار خاطرنشان کرد: اجباری به باسوادشدن وجود ندارد و سیاست‌های تشویقی نیز به علت عدم پرداخت به موقع کارساز نیست و توقعات را بالا برده، اما درحال حاضر معلم، کتاب و لوازم التحریر و مکان آموزش رایگان است.

رئیس اداره نهضت سوادآموزی ملایر بیان کرد: طرح آموزش اولیای بی سواد دانش‌آموزان، به عنوان یک تجربه موفق ملی و مورد تأیید مجامع بین المللی در سواد آموزی به اجرا در آمده است.

وی اظهار کرد: این طرح با هدف به صفر رساندن بی‌سوادی در بین اولیای دانش‌آموزان از طریق تقویت نقش و مسئولیت مدیر مدرسه، استفاده از ظرفیت و امکانات مدرسه و بهره‌گیری مطلوب از نقش دانش‌آموزان در شناسایی، جذب و آموزش اولیا تدوین و اجرایی شد.

مرادی‌تبار یادآور شد: به مناسبت بزرگداشت هفته سواد آموزی برنامه‌های از جمله دیدار با امام جمعه شهرستان، غبارروبی گلزار شهدا، بازدید از کتابخانه‌های سطح شهرستان، بازدید از کلاس‌های سواد آموزی و تجلیل از سوادآموزان برتر انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار