مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت:اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم توسط مجموعه اوقاف در هفت سال گذشته موفق آمیز بود و این آزمون سال گذشته با مشارکت ارشاد برگزار شد و با توجه به تجربه موفق برگزاری این آزمون در سال گذشته امسال با همکاری چهار بخش ارشاد، آموزش و پرورش، صدا و سیما و اوقاف برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۷۰۳۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸ 14 January 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، حجت الاسلام آیت عباسیان صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان کرمانشاه افزود: تا کنون۴۶۱۲ نفر کرمانشاهی در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سال ۹۷ به جز آموزش و پرورش ثبت نام کرده اند.

وی خاطر نشان کرد:۳۶ هزار نفر شرکت کننده در کل کشور ثبت نام کرده اند که بیش از ۴۶۰۰ نفر از استان کرمانشاه است و رتبه اول در بحث ثبت نام رادر کشور  داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار داشت:تجربه موفق برگزاری مشترک آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم سال گذشته که توسط اوقاف و امور خیریه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد وامسال این آزمون با همکاری و مشارکت چهار سازمان قرآنی کشور در اسفندماه برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت:دربخش حفظ قران کریم را شامل حفظ جزء30 قرآن كريم در قالب طرح بشارت، حفظ جزء اول قرآن كريم، حفظ سه جزء اول قرآن كريم،حفظ پنج جزء اول قرآن كريم، حفظ 10 جزء اول قرآن كريم، حفظ 15 جزء اول قرآن كريم، حفظ 20 جزء اول قرآن كريم وحفظ كل قرآن كريم عنوان کرد.

ایشان افزودند:آزمون مفاهيم و معارف قرآن و اهل‌بيت (ع) هم در هفت رشته و شامل ترجمه و مفاهيم قرآن کریم، تدبر در قرآن، تفسیر قرآن کریم، معارف و حفظ موضوعی قرآن کریم، معارف و حفظ احادیث نهج البلاغه، مفاهيم نهج البلاغه و مفاهيم صحيفه سجاديه برگزار خواهد شد.

عباسیان تصریح کرد:سال گذشته حدود ۱۰ هزار و ۳۹۵ نفر برای شرکت در این طرح ثبت نام کردند که از این میزان ۷۴۹۶ نفر در آزمون شرکت کردند که ۲۲۹۶۳ نفر حائز نمره و قبولی و ۲۴۰ نفر در سطح استان تقدیر شدند.

به گفته این مسئول،امسال ثبت نام از ۱۰ دیماه آغاز و تا ۵ بهمن ادامه خواهد داشت و مبلغ ثبت نام برای عموم مردم ۶۰۰۰ تومان است.

حجت الاسلام عباسیان گفت: این آزمون در دو بخش کتبی و شفاهی به ترتیب در روزهای ۱۶ اسفند و ۱۸ تا ۲۴ اسفندماه امسال برگزار خواهد. شد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار