وزیر ارتباطات وفن آوری اطلاعات گفت : این طرح با چهارونیم میلیارد تومان اعتبار تا مهرماه سال آینده به بهره برداری می رسد و وظایف دستگاههای مختلف مانند محیط زیست ، استانداری گلستان و وزارت ارتباطات برای تسریع در بهره برداری مشخص شده است.
کد خبر: ۷۰۳۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۳ 14 January 2019

به گزارش تابناک گلستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای گلستان ،آذری جهرمی با بیان این که این پروژه برای نخستین بار است که اجرایی می شود گفت : تلاش کردیم تا فناوری ارتباطات و اطلاعات را در خدمت محیط زیست قرار دهیم .

وی با اشاره به این که ، سال گذشته در پارک ملی گلستان ۲۰ مورد آتش سوزی رخ داده است گفت : با استفاده از این فناوری می‌توان زودتر به وقوع آتش در پارک ملی گلستان پی‌برد.

وی همچنین افزود: در این سیستم برای آگاهی از آتش سوزی ها و حفاظت از حیوانات از تصاویر ماهواره ای، سنسورهای رطوبت و دما (آی یو تی) برای ثبت رطوبت و دمای خاک استفاده می شود و همچنین دوربین هایی در سطح جنگل نصب می شود .

کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور هم ابراز امیدواری کرد : با این سیستم از پارک ملی گلستان و حیات وحش که در معرض تهدید شکارچیان غیر مجاز هستند حفاظت شود.

پارک ملی گلستان با وسعت 900 کیلومتر مربع نهمین ذخیرگاه زیست کره و مامن یک هزار و 350 گونهٔ گیاهی و 302 گونهٔ جانوری و نیمی از پستانداران ایران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار