مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: برای افزایش سالانه ۵۵ هکتار به سطح گلخانه‌های استان برنامه ریزی شده است.
کد خبر: ۷۰۳۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰ 15 January 2019

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،رضا زارعی با اشاره به در برنامه بودن توسعه گلخانه‌های استان، از سرمایه گذاران بخش کشاورزی برای ورود به این حوزه دعوت کرد.

زارعی با اشاره به هم مرز بودن استان کرمانشاه با کشور عراق و فراهم بودن امکان صادرات محصولات کشاورزی به این کشور ، گفت: این امتیازات در کنار برخورداری استان از سیستم های حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی سرمایه گذاری در حوزه گلخانه ها را در استان سودمند کرده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه از متقاضیان طرح های توسعه گلخانه‌ها حمایت می‎شود، گفت: این افراد هیچ محدودیتی برای دریافت تسهیلات ندارند و به هر میزان که نیاز داشته باشند، تسهیلات دریافت خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به در دست توسعه بودن گلخانه‌ها در استان و کشوراظهار کرد: گلخانه ها بیشترین میزان بهره وری را از آب دارند، تا جایی که میزان مصرف آب در گلخانه ها شش برابر کمتر از شرایط مزرعه است. ضمن اینکه میزان بهره وری از منابع خاک نیز در گلخانه‌ها تا شش برابر بیشتر از شرایط مزرعه است که همه اینها در کنار بالا بودن میزان عملکرد کشت های گلخانه‌ای، سرمایه گذاری در این حوزه را پرسود می کند.

وی ادامه داد: بیشترین نیاز استان کرمانشاه برای اجرای طرح های گلخانه‌ای در حوزه تولید محصولات خارج از فصل است.

زارعی سپس اشاره ای هم به سطح کنونی گلخانه های استان کرمانشاه داشت و اظهار کرد: در حال حاضر در استان کرمانشاه 61.7 هکتار گلخانه داریم که بجز شش هکتار گلخانه‌ای که به تولید گل شاخه بریده اختصاص دارد، مابقی گلخانه‌های استان به تولید محصولات خارج از فصل شامل انواع صیفی و سبزیجات از خیار و گوجه گرفته تا توت فرنگی و ... اختصاص دارند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار