نماینده مراکز کاریابی کرمانشاه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان گفت: تنها حدود ۲۰ درصد افرادی که به مراکز کاریابی استان مراجعه می‌کنند، دارای مهارت هستند.
کد خبر: ۷۰۳۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲ 15 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،فتح‌الله حقانی  با اشاره به فعالیت 16 مرکز کاریابی در استان کرمانشاه گفت: از این تعداد هفت مرکز کاریابی در شهرستان کرمانشاه واقع است.

وی با بیان اینکه مراجعه به مراکز کاریابی طی یک یا دو سال اخیر کمتر شده افزود: دلیل این کاهش مراجعه یکی آن است که اکثر افرادی که جویای کار هستند، در گذشته در این مراکز ثبت‌نام کرده اند.

این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: دلیل دیگر این امر آن است که تخصیص فرصت‌های شغلی در بازار کار عمدتا مبتنی بر الگوهایی غیر از دفاتر کاریابی از جمله رابطه‌ها و ... است.

حقانی معتقد است، با وجود این امر مراکز کاریابی در بهترین حالت می‌توانند 20 درصد نیاز بازار کار را تامین کنند و 80 درصد مابقی از سایر موارد جذب می‌شوند.

وی درباره موفقیت این دفاتر در بکارگماری نیروهای جویای کار نیز عنوان کرد: موفقیت این مراکز به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آن توافق بین کارفرما و متقاضی کار است.

نماینده مراکز کاریابی کرمانشاه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با بیان اینکه کارفرمایانی که واقعا قصد جذب نیروی کار ماهر را دارند معمولا با متقاضی به توافق می‌رسند، تاکید کرد: در برخی موارد دیگر هدف کارفرما جذب نیروی کار با دستمزد و حقوق کمتر است که معمولا در این موارد با متقاضی به توافق نمی‌رسند.

حقانی اشاره‌ای هم به وضعیت آموزش و مهارت متقاضیان کار که به مراکز کاریابی مراجعه می‌کنند داشت و عنوان کرد: متاسفانه فقط حدود 20 درصد این افراد مهارت لازم برای کار را دارند و مابقی فاقد مهارت هستند.

وی با بیان اینکه مراجعین به مراکز کاریابی از سطوح مختلف آموزشی هستند، تاکید کرد: طی سال‌های اخیر تعداد مراجعین با مدارک دانشگاهی بیشتر شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار