مسؤول روابط‌ عمومی اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه از آخر هفته‌ای سرد برای کرمانشاهیان خبر داد و گفت: احتمال کولاک در گردنه‌های برف‌گیر وجود دارد.
کد خبر: ۷۰۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲ 16 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از فارس،پروانه صفری، در خصوص آخرین وضعیت جوی استان، اظهار داشت: تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و همدیدی هواشناسی بیانگر ورود سامانه بارشی با ریزش هوای سرد از عرض‌های شمالی به منطقه است که تا روز جمعه‌جاری منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مسؤول روابط‌ عمومی اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به اتفاقاتی که قرار است طی این مدت منطقه را تحت تاثیر قرار دهد، گفت: بارش باران و برف به صورت متناوب از بارزترین اتفاقات این مدت است، البته بارش‌ها در اغلب نقاط استان به شکل برف خواهد بود.

وی پیامد دوم این سامانه را در قالب وزش باد نسبتا شدید و انتقال غبار به جو استان عنوان و بیان کرد: تاثیرگذاری باد تنها منتهی به انتقال غبار نیست، بلکه در گردنه‌های برف‌گیر احتمال کولاک وجود دارد.

صفری به رانندگان توصیه کرد با توجه به بارش و لغزندگی محورهای استان به خصوص در گرنه‌های برف‌گیر هنگام رانندگی احتیاط‌ لازم را به کارگیرند.

وی با پیش‌بینی شدت بارش‌ها برای روز پنجشنبه از کاهش محسوس دما طی روزهای آینده خبر داد و افزود: دمای اکثر نواحی استان از روز پنجشنبه تا اواسط هفته آینده با کاهش هفت تا 10 درجه‌ای همراه خواهد بود.

 

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار