معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از برخورداری دانش آموزان این استان از ۹۷ سالن ورزشی سرپوشیده خبر داد.
کد خبر: ۷۰۹۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱ 30 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،سلمان محمدی ، با بیان اینکه افزایش تعداد سالنهای ورزشی سرپوشیده در مدارس استان در برنامه است، اظهار کرد: ساخت این سالن‌ها با اولویت ساخت برای دانش آموزان دختر در آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

محمدی با اشاره به در دست ساخت بودن چندین استخر و سالن ورزشی در استان، افزود: در حال حاضر چندین استخر و سالن ورزشی برای مدارس استان در شهرستان‌های کرمانشاه، سرپلذهاب، روانسر و... در دست ساخت است که همگی آنها در صورت تکمیل شدن به زودی در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به برخورداری دانش‌آموزان کرمانشاهی از 97 سالن ورزشی سرپوشیده، اضافه کرد: در حال حاضر آموزش و پرورش استان کرمانشاه 40 سالن سرپوشیده ورزشی در داخل مدارس و 57 سالن برون مدرسه ای دارد.

محمدی در ادامه سرانه فضای ورزشی سرپوشیده دانش آموزان استان کرمانشاه را 27 صدم مترمربع عنوان کرد و افزود: این رقم در مورد فضای روباز 13 صدم درصد است که البته فضای روباز مدارس شامل تمامی فضای حیاط مدارس نیست و تنها آن مقدار از حیاط مدارسی را شامل می‌شود که با چمن مصنوعی، پارکت و ... پوشیده شده باشد.

وی در مجموع وضعیت مدارس استان کرمانشاه را از نظر فضای ورزشی در شرایط قابل قبول ارزیابی کرد.

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش استان کرمانشاه نزدیک به 1100 معلم ورزش با مدرک های تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا داریم، گفت: در حال حاضر نه فقط مدارس شهری، بلکه حتی خیلی از مدارس روستایی هم معلم ورزش دارند.

محمدی با اشاره به اینکه ممکن است در بعضی جاها کمبود و در برخی مکانهای دیگر نیروی مازاد داشته باشیم، اضافه کرد: ممکن است در برخی از مدارس حتی در داخل شهر کرمانشاه هم به طور مقطعی و به دلایلی مثل مرخصی رفتن معلم های ورزش کمبود معلم ورزش داشته باشیم، اما در مجموع از حیث تعداد معلم‌های ورزش در استان وضعیت قابل قبولی داریم.

محمدی ادامه داد: هرجا هم کمبود معلم ورزش داشته باشیم با اضافه کار معلم های موجود، کمبودها برطرف خواهد شد.

وی سپس با اشاره به وجود کتاب راهنما برای معلم های درس تربیت بدنی تمامی پایه های تحصیلی، افزود: از این حیث هیچ مشکلی نداریم و بجز موضوعات مرتبط با آمادگی بدنی، دنش آموزان هر پایه تحصیلی آموزش های تخصصی خاص خود را دارند.

وی اشاره ای هم به تجهیزات مدارس استان برای اجرای درس تربیت بدنی داشت و افزود: تجهیزات مورد نیاز درس تربیت بدنی بنا به نیاز مدارس از سوی آموزش و پرورش و یا از محل اعتبارات مدارس و مشارکت های مردمی قابل تامین است.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار