شهریار سعیدپور در گفتگو با تابناک:
مدیر بانک قرض الحسنه رسالت استان کرمانشاه گفت:بانک قرض الحسنه رسالت بدون ایجاد شروط تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد 2 درصد پرداخت میکند که از نظر شرعی مورد تایید علما و مراجع تقلید است.
کد خبر: ۷۱۲۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ 06 February 2019

شهریار سعید پور در گفتگو  با خبرنگار تابناک افزود:توسعه مدل بانکداری اجتماعی را که از سال 95به طور عملیاتی در سراسر کشور اجرایی شده را راهکاری برای ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان بوده و تکریم ارباب رجوع به نحو احسن انجام شده و سنت قرض الحسنه در جامعه فراگیر می شود

وی خاطر نشان کرد:بانک قرض‌الحسنه رسالت به دنبال این است که کارکرد و کارایی قرض‌الحسنه را در ابعاد وسیع، با استفاده از بستر قانونی و فناوری نوین، توسعه داده و به توانمندسازی کارآفرینی اجتماعی و خرد و حل مسائل اجتماعی کمک کند. در این راستا بانک قرض‌الحسنه رسالت اقدام به طراحی محصولی متناسب با مشتریان خود کرده و آن را "بانکداری اجتماعی" و یا "ارائه خدمات به مشتریان جمعی یا گروه¬های مشتریان" به صورت غیر حضوری و بدون شعبه نامیده است.

مدیر بانک قرض الحسنه رسالت استان کرمانشاه اظهار داشت:در واقع بانکداری اجتماعی سازوکار نوآورانه ی ارائه خدمات نوین بانکی به مشتریان جمعی در قالب کانون های کاروزندگی(کارآفرینی اجتماعی در شهرهای کوچک و روستاها)، همیاری اجتماعی (خانوادگی، محله ای، مساجد و دانشجویی)، سازمانی(سازمان ها ادارات و شرکت ها) وصنفی(اصناف، بازاری ها) است. این مدل از بانکداری و ارائه خدمات بانک قرض‌الحسنه رسالت در بستری شرعی، آسان، ارزان و مدرن مورد توجه است.

سعید پور تصریح کرد:در بانکداری الکترونیک و افزایش سطح دسترسی مشتریان به خدمات نوین، امکان افتتاح حساب غیرحضوری در سامانه اینترنت بانک را عملیاتی کرد. بر این اساس مشتریان می توانند علاوه بر عضویت در اینترنت بانک، از خدمات جدید سامانه افتتاح سپرده و درخواست تسهیلات غیرحضوری نیز بهره مند شوند.

وی ابراز داشت:سامانه آنلاین بازار اعضاء خدمتی دیگر از این بانک است، مشتریان می توانند در قالب کانون های همیاری اجتماعی و پس از تایید راهبر کانون تسهیلات ارزان قیمت تا سقف 300 میلیون ریال جهت خرید کالا و لوازم خانگی، دوچرخه، موتور، تردمیل، ارائه انواع خدمات بیمه، تزیینات داخلی ساختمان ازجمله کابینت، کاشی، سرامیک، خرید تراکتور و کامیونت باری، سفر زیارتی مشهد مقدس با قیمت منصفانه و قیمت کارخانه بهره مند شوند.

سعید پور تاکید کرد:این طرح در قالب ایجاد کانون و به اعضای کانون ارائه خواهد شد تا افرادی که قدرت خرید نقدی ن دارند بتوانند با وام قرض الحسنه بدون کارمزد و گردش مالی بتوانند از این خدمات استفاده کنند و از کالای ملی و تولید ایرانی نیز حمایت کنند

 وی گفت:در اعتبارسنجی، اعتبارمشتری ملاک پرداخت تسهیلات شده و از مشکلات وثیقه های بانکی کاسته خواهد شد.واز سال 96 سامانه اعتبارسنجی مرآت برای بررسی سوابق عملکرد بانکی به منظور ضمانت پرداخت ماهیانه تسهیلات توسط مشتریان و با هدف تسهیل در پرداخت تسهیلات به کار گرفته شد، چرا که درصورت تایید اعتبار وام گیرنده، برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه دیگر نیازی به ضامن نیست.

ایشان اظهار داشتند:کرامت اشخاص سرلوحه مرآت است، اعتبارسنجی وظیفه دارد از جاهای مختلف اطلاعات را تجمیع، تحلیل و پردازش کند و بر اساس آن ظرفیت بدهی افراد مشخص شود. وی شغل، درآمد (توانایی بازپرداخت)، عملکر مالی و رفتاری مشتری را متغیرهای مبنایی در این سامانه اعلام کرد.

سعید پور اذعان داشت:صرفه جویی در وقت و هزینه از جمله مزایای استفاده از سامانه اعتبارسنجی مرآت بوده ومشتریان جهت دریافت وام دیگر نیاز به وثایق سنگین و گواهی کسر از حقوق ندارند و با ارائه درآمدها و هزینه ها در سامانه اعتبار سنجی مرآت به آنها نمره داده شده و براساس آن توانایی آنها برای بازپرداخت وام ها مشخص می شود

مدیر بانک قرض الحسنه رسالت استان کرمانشاه در پایان گفت:مشتریان محترم می توانند یکبار که اعتبار سنجی شوند جهت دریافت وام های بعدی به صورت مجازی و اینترنتی درخواست تسهیلات کرده و بدون نیاز به حضور در شعبه وام قرض‌الحسنه با کارمزد 2 دریافت کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار