فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت:اعضای یک باند که اخیرا اقدام به کپی ۳ هزار کارت بانکی شهروندان کرمانشاهی کرده و بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال از حساب آن‌ها به صورت غیرمجاز برداشت کرده بودند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۱۳۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳ 10 February 2019

به گزارش خبرنگار تابناک ،سردار "منوچهر امان الهی" فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران افزود: پس از مراجعه بیش از ۲۰۰ شهروند به پلیس فتا از روز پنجشبه گذشته (۱۸ بهمن) و اعلام شکایت مبنی بر اینکه از حساب‌های آنان به صورت غیرمجاز برداشت شده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: در تحقیقات بعمل آمده مشخص شد اعضای یک باند ۳ نفره با راه اندازی یک مغازه میوه فروشی و چند مغازه دیگر، با استفاده از دستگاه اسکیمر پس از کپی مشخصات کارت مالباختگان و نوشتن رمز بانکی بر روی کارت به وسیله دستگاه pos اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی آن‌ها می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اظهار داشت: با بررسی‌های بیشتر از سوی کارشناسان پلیس فتا، اعضای این باند شناسایی و مشخص شد از عصر پنجشنبه (۱۸ بهمن) تا شنبه (۲۰ بهمن) بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال از حساب قربانیان خارج کرده اند.

به گفته این مقام ارشد نظامیمتهمان در بازجویی‌های ابتدایی عنوان کردند که از حدود یک سال قبل اقدام به کپی کردن کارت بانکی شهروندان کرده و با تصور تعطیل بودن ادارت و سازمان‌ها و همچنین مراکز پلیس، نیت خود را در تعطیلات اخیر عملیاتی کردند.

سردار امان اللهی تصریح کرد:با توجه به حساسیت موضوع و پس از هماهنگی با مراجع قضائی و بانک مرکزی، حساب‌های بانکی متهمان مسدود و با انجام کار‌های اطلاعاتی هر سه عضو باند که در استان‌های مختلف مخفی شده بودند، ظرف مدت ۲۴ ساعت دستگیر شدند.طبق اظهارات ۳ متهم دستگیر شده، آن‌ها پس از انجام کلاهبرداری قصد خروج از کشور را داشته اند که قبل از هر اقدامی با هوشیاری و اقدام به موقع پلیس دستگیر شدند.

وی افزود:در بازرسی از مخفیگاه متهمان، بیش از ۴۰ دستگاه کارتخوان و ۳ هزار عدد کارت بانکی فعال به همراه ۲ دستگاه اسکمیر (کپی کننده کارت) کشف شد.

سردار امان اللهی از شهروندان خواست چنانچه برای خرید در فروشگاه‌ها مجبور به ارائه کارت بانکی به جای پول نقد شدند، رمز کارت را در اختیار فروشنده قرار نداده و خود اقدام به وارد کردن رمز کارت بانکی کنند.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار