کد خبر: ۷۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱ 05 August 2015
آستارا - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا از رفع تصرف و خلع ید 25 هزار متر مربع از اراضی ملی در یکی از روستاهای بخش لوندویل خبر داد.

سرخوش کرمزاده به خبرنگار ایرنا گفت : امروز مطابق حکم صادره از سوی دادگستری آستارا و نیز با استناد به تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت از منابع طبیعی 25 هزار متر مربع از اراضی ملی از دست متصرفان خارج و خلع ید شد.
وی با اشاره به اینکه عملیات رفع تصرف توسط ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی با موفقیت انجام گرفت، اضافه کرد : اراضی رفع تصرف شده از اراضی خوش آب و هوا در منطقه ییلاقی روستای باباعلی است که در این راستا دو متصرف با تشکیل پرونده به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آستارا معرفی شدند.
کرمزاده با اشاره به اینکه حفاظت و نگهداشت اراضی ملی از وظایف مهم و اساسی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری است، بیان کرد : همچنین امروز در منطقه مذکور تعدادی ساختمان و آلونک به مساحت 200 متر مربع که به شکل غیر مجاز در اراضی ملی بنا شده بود قلع و قمع شد.
رییس منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا با تاکید بر اینکه برخورد با متصرفان و متجاوزان اراضی ملی با جدیت در شهرستان آستارا ادامه دارد ، گفت : اراضی رفع تصرف شده تا پایان سال جاری توسط منابع طبیعی جنگل کاری خواهد شد.
اراضی ملی آستارا 40 هزار هکتار است که در این میان 32 هزار هکتار از اراضی را مناطق جنگلی تشکیل می دهد که در آن انواع گونه های جنگلی از قبیل بلوط ، راش ، توسکا ، ممرز ، نمدار ، ملج ، لیلکی ، انجیلی ، آزاد ، افرا ، گردو ، شیردار ، گیلاس وحشی ، فندق ، شمشاد جنگلی و ون وجود دارد.
شهرستان آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار