سرپرست بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان شعبه کرمانشاه یکی از اولویت‌های اصلی این بنیاد در حمایت از کودکان محروم را ایده آل سازی برای این کودکان دانست تا انگیزه و توانایی رقم زدن آینده‌ای روشن برای آنان بوجود آید.
کد خبر: ۷۲۱۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴ 02 March 2019

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، محمدعلی پیوندی با اشاره به راه اندازی بنیاد نیکوکاری دست های مهربان در کشور از یازده سال پیش، اظهارکرد: این بنیاد برخلاف بسیاری دیگر از بنیادها و نهادهای نیکوکاری در کشور، بصورت تخصصی در بحث توانمندسازی، اشتغالزایی و کارآفرینی زنان خودسرپرست و حمایت از کودکان محروم ورود کرده و خوشبختانه توفیقات بسیاری خوبی نیز در این راه داشته است.

وی افزود: در حال حاضر باکمک حدود 30 هزار حامی این بنیاد، 18 هزار زن خودسرپرست در قالب 14 شعبه در سراسر کشور تحت پوشش این بنیاد قرار دارند.

سرپرست بنیاد نیکوکاری دست های مهربان شعبه کرمانشاه تصریح کرد: شعب این بنیاد در کشور، پس از شناسایی زنان خودپرست نیازمند، کار آموزش صنایع دستی را به آنها انجام و برای تولیدات آنها نیز بازاریابی می کند تا به درآمدزایی و استقلال مالی برسند.

وی در ادامه درخصوص راه اندازی شعبه این بنیاد در استان کرمانشاه نیز گفت: سال گذشته پس از زلزله بزرگ 7.3 ریشتری ازگله، بنیاد نیکوکاری دست های مهربان اقدام به جمع آوری کمک های بشردوستانه از شعب خود در سراسر کشور کرد که مجموع این کمک ها در قالب 30 کامیون به مناطق زلزله زده این استان ارسال و توزیع شد.

پیوندی بااشاره به ارسال تعدادی کانکس از سوی این بنیاد به مناطق زلزله زده کرمانشاه در فاز دوم کمک رسانی، اضافه کرد: کمک رسانی های این بنیاد به مناطق زلزله زده تنها محدود به این دو مرحله نشد، لذا در تیرماه امسال بنیاد دست های مهربانی کشور بصورت رسمی شعبه کرمانشاه را راه اندازی کرد.

وی تاکید کرد: در فاز سوم کمک رسانی ها در سالگرد زلزله نیز توانستیم به بخشی از مردم آسیب دیده مناطق زلزله زده کمک هایی را داشته باشیم.

سرپرست بنیاد نیکوکاری دست های مهربان شعبه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش بابیان اینکه از زمان راه اندازی شعبه کرمانشاه تاکنون 74 پرونده حمایتی برای زنان خودپرست نیازمند تشکیل داده ایم که به هرکدام از آنها ماهانه حدود یک میلیون تومان خدمات ارائه می دهیم، عنوان کرد: علاوه براین حدود 210 کودک نیازمند و محروم که 12 نفر از آنان مبتلا به بیماری های نادر هستند را تحت پوشش حمایت خود درآورده ایم.

وی عنوان کرد: برای کودکان محروم تحت پوشش بدنبال آن هستیم تا با کمک بزرگان حوزه های ورزشی، هنری، ادبی و ... استان ایده آل سازی کنیم تا این کودکان اجتماعی شوند و باور کنند که در آینده می توانند موفق باشند.

پیوندی در ادامه بابیان اینکه طبق بررسی ها متاسفانه 90 درصد از بیماران نادر به علت ترس از نگاه مردم خود را درخانه حبس می کنند، تاکید کرد: در بخش حمایت از کودکان مبتلا به بیماری های نادر سه رویکرد مهم شامل تغییر نگاه مردم به این بیماران و ترویج این فرهنگ که بیماری این افراد واگیر نیست، کمک های درمانی و نیز اشتغالزایی برای این بیماران را داریم، چرا که باعث روحیه بخشی و حس سربلندی در میان آنها خواهد شد.

وی از راه اندازی شش شعبه درمانگاه سبحان زیر نظر بنیاد نیکوکاری دست های مهربانی در کشور یاد کرد و افزود: در برنامه داریم بزودی این درمانگاه را نیز در کرمانشاه برای مددجویان تحت پوشش و سایر اقشار محروم راه اندازی کنیم.

سرپرست بنیاد نیکوکاری دست های مهربانی شعبه کرمانشاه تاکید کرد: علاوه براین می خواهیم با راه اندازی مرکز آیندگان در کرمانشاه در حوزه های مختلف فرهنگی، آموزشی و ... به کودکان محروم این استان ارائه خدمات شود.

به گفته این مسئول، فعالیت های این بنیاد درحال حاضر تنها شهرستان کرمانشاه را پوشش می دهد و اقدامات اولیه برای راه اندازی دفاتر در شهرستان های اسلام آبادغرب، قصرشیرین و هرسین انجام گرفته است.

بنیاد نیکوکاری دست های مهربان در کرمانشاه هشت هزار حامی دارد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار