رد پای برخی مسئولان گیلانی در ساخت و سازهای حیران
گفته می شود دو تن از نمایندگان آستارا در دوره های مختلف مجلس از مسولانی هستند که مجوز ساخت ویلا در حیران را تسهیل بخشیده اند. این موضوع از طریق معاون ریس جمهور تحت بررسی است. در عین حال پیرموذن عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست، تحقیق و تفحص در این مورد را کلید زده است.
کد خبر: ۷۶۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۶ 14 August 2015

طبق اخبار رسیده از منابع موثق به تابناک اردبیل، جهانگیری معاون اول ریس جمهور، بازرس ویژه جهت بررسی زمین خواری ها و ویلاسازیهای صورت گرفته در منطقه گردنه حیران فرستاده است.

گفته می شود دو تن از نمایندگان آستارا در دوره های مختلف مجلس از مسولانی هستند که مجوز ساخت ویلا در حیران را تسهیل بخشیده اند. این موضوع از طریق معاون ریس جمهور تحت بررسی است.

شایان ذکر است آیت الله عاملی، امام جمعه اردبیل پیگیر جدی موضوع تخریب گسترده طبیعت گردنه حیران و ویلاسازی های غیرمجاز است که به باوران کارشناسان فاجعه بزرگ زیست محیطی را در زیباترین گردنه ایران رقم زده است.

مقایسه وضعیت طبیعت گردنه حیران در دو سوی مرز ایران و جمهوری آذربایجان نشان می دهد که برخی مسئولان و کارشناسان ادارات مسئول گیلان با برخی رویکردهای سئوال برانگیز چگونه باعث تخریب ارزشمندترین میراث طبیعی کشور شده اند.

در عین حال از طریق کمال الدین پیرموذن ، عضو هیت ریسه فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی فعالیتهایی برای برخورد با متخلفان و حفظ و صیانت از محیط زیست گردنه حیران با تحقيق تفحص از نمايندگان و مسولان آستارا و منطقه در حال انجام می باشد.

اما جالب اينکه برخی برنامه سازان صدا وسيما در یکی از شبکه های سراسری به دور از چشم مدیران پاکدست و بلند پایه رسانه ملی و با سوء استفاده از موقعیت شغلی خود يار مسئولان متخلف آستارا شده اند و به زعم خود می خواهند به صورت غیر مسقیم با جهت دهی غیر مستقیم ، بی مسئولیتی برخی مدیران ذیربط گیلان و برخی نمایندگان دوره های مختلف آستارا در مجلس در تخریب گردنه حیران را لاپوشانی کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات و رهنمودهای مختلف خود بر لزوم برخورد قاطعانه با کوه خواری و ساخت و ساز در ارتفاعات و منابع طبیعی و جنگلی تاکید کرده اند و فرموده اند: باید در قانون، اینگونه اقدامات جرم تلقی شوند و افراد سوءاستفاده کننده بی هیچ اغماضی مورد تعقیب قضایی قرار گیرند و اگر در دستگاهها نیز کوتاهی انجام گیرد، باید با عوامل این کوتاهی هم بشدت برخورد شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
حمید
|
Singapore
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
البته به عنوان یک اردبیلی هرچند نگران نابودی طبیعت بکر حیران هستم ولی با توجه با شواهد عینی مسئولان اردبیلی در ساخت و غارت انفال و انباشت ثروت های خود دست کمی از استان مجاور نداشتند
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
متاسفانه این مسئولان شهر آستارا ودر کل استان گیلان هستند که نهایت خیانت را در این منطقه انجام داده اند. بر روی تابلوهای معادن احداث شده در روستاهای حیران نام استان گیلان به وضوح دیده میشود.عمق فاجعه را در محوطه روستای گیلده میتوان دید که دامنه های کوههای اطراف روستا با سرعت فوق العاده تبدیل به کارخانه تولید شن و ماسه با نام تجاری یکی از ائمه شده است.
طاهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
جالب این است که در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما نماینده آستارا تقصیرات را تماماً بر گردن اردبیلی ها انداخت . اردبیلی ها هم کم مقصر نیستند چون اگر صاحبان ویلاهای غیر مجاز و حتی مجاز را در گردنه حیران خوب بشناسید اکثرشان اردبیلی هستند نه آستارایی ( خیلی از آنها اساتید دانشگاههای اردبیل هستند )
این که پیرموذن گفته آستارایی ها مقصرند دروغ هم نگفته ولی اردبیلی ها خودشان هم پایشان گیر است
مگر می شود اردبیلی ها بعنوان یک شهر بسیار بزرگتر از آستارا و مرکز استان و مسئول راه و ترابری گردنه حیران در این قضیه هیچ دخالتی نداشته باشند ؟؟؟!!!!!!!
ای اردبیلی های زرنگ !!!!!!!
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
هرچه به انتخابات پیش رو نزدیکتر میشویم کلید تحقیق و تفحص نمایندگان پرکار تر و روانتر میشود.
عباس آستارایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
آقایان مسئول اردبیلی
هر وقت قوه قضائیه رای به محکومیت نهایی مسئولان و نمایندگان آستارا داد آن موقع اظهار نظر بکنید
الان که کاری نداره آدم بیرون گود بشینه برای خودش نظریه و فتوا بده
چهره برخی از دوستان پس از رای نهایی قوه قضائیه دیدنی خواهد بود
یعنی این اردبیلی ها هیچ نقشی در زمین خواری گردنه حیران نداشته و ندارند ؟؟
خدایی خودتان از این حرفها خنده تان نمی گیرد ؟؟
سيامك
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
به نظر نمياد اين همه تقلاي ايشان بخاطر از بين رفتن زيباييهاي حيران و از دست رفتن حقوق بيت المال باشد مخصوصا كه وكيل مدافع نوعي اقدم هم در اين قضيه شده!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار