گزارش اختصاصی تابناک:
مدیر عامل سازمان میوه و تره بار کرمانشاه با قانونی خواندن دریافت هزینه های مقرر از فست فودهای سیار، از فعالیت بدون مجوز بیش از 90 درصد این فست فودها خبر داد.
کد خبر: ۷۷۵۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 28 August 2019

طلبکاری اغذیه فروشان سیار و شهرداری از یکدیگربه گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، پس از دریافت تماس‌ها و مراجعات تعدادی از اغذیه فروشان سیار سطح شهر کرمانشاه مبنی بر ابراز نارضایتی از دریافت روزانه عوارض از طرف شهرداری در ازای هر روز سی هزارتومان و آن هم بدون ارائه خدمات خاصی، خبرنگار تابناک تصمیم گرفت تا مسئله را پیگیری کند به همین دلیل با مدیرعامل سازمان میوه و تره بار و نیز رئیس اتحادیه اغذیه فروشان گفتگو کرد.

فرهاد فرهودی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه گفت: فقط فست فود‌های سیاری که از طریق اتحادیه مربوطه، اماکن و مراکز بهداشت پروانه کسب موقت گرفته و با ارائه نامه اتحادیه و بهداشت از شهرداری جواز دریافت کرده اند شبانه اجازه دارند در محل‌هایی که شهرداری در اختیار آن‌ها قرار میدهد مستقر شوند.

وی گفت: کسانی که برای کسب مجوز اقدام کنند از طریق اتحادیه‌ها و مراکز بهداشت مورد بازرسی قرار میگیرند و باید یخچال داشته باشند در صورت تایید اتحادیه وابلاغ نامه رسمی به ما این مجوز‌ها برای فعالیت شبانه آن‌ها صادر میشود که این امر اصلا شامل جگرکی‌های سیار نمیشود، زیرا آن‌ها موظف به داشتن یخچال و رعایت نکات خاصی هستند.

فرهودی اذعان کرد: سایر افرادی که خارج از این موارد فعالیت میکنند مجوز ندارند اما آن دسته از فست فود‌هایی که مجوز دارند روزانه سی هزار تومان عوارض و هزینه ساماندهی به شهرداری پرداخت میکنند که این هزینه بابت محلی است که در آن مستقر میشوند و همچنین روشنایی و سایر امکاناتی که در اختیار آنهاست، ضمن اینکه این امر یک قانون کلی در سراسر کشور است.

مدیرعامل این سازمان بابیان این نکته که در حال حاضر اگر به اماکن یا اتحادیه‌ها و مراکز بهداشت مراجعه کنید تنها چهار یا پنج مورد مجوز دارند افزود: اگر به اتحادیه اغذیه فروشان، اماکن یا مرکز بهداشت مراجعه کنید، چون کارت سلامت داده اند، بازدید کرده و موارد لازم را رعایت کرده اند نامه اجازه فعالیت صادر میکنند و سایرین که نمیتوانند این موارد را رعایت کنند بدون مجوز فعالیت میکنند.

فرهودی تصریح کرد: این مجوز‌ها کوتاه مدت و نهایتا یک ماهه است که در صورت داشتن شرایط تمدید میشود و درغیر این صورت مجوز لغو میشود.

وی یاداور شد درخصوص برخورد با فست فود‌های بدون مجوز دستگا‌های ذیربط از جمله بهداشت، شهرداری، فرمانداری، دادگستری، اماکن و اجراییات ورود میکنند.

پس از شنیدن صحبت‌های فرهودی، خبرنگار تابناک با صاحبی رییس اتحادیه اغذیه فروشان گفتگو و اظهارات اغذیه فروشان و مدیرعامل میدان تره بار را مطرح کرد. 

علی صاحبی رئیس اتحادیه اغذیه فروشان در پاسخ اظهار کرد: تا به حال اتحادیه ما برای اغذیه فروشان سیار مجوزی صادر نکرده و مصوب شهرداری و شورای شهر است که از این اغذیه فروش‌ها روزی ۳۰ هزار تومان بابت استقرار در خیابان دریافت کنند.

وی افزود: برای صادر کردن مجوز کار باید ملاک‌های مورد نظر بهداشت را داشته باشند، تا به حال چند واحد سیار را فقط به بهداشت معرفی تا میادین میوه و تربار مجوز‌های لازم را صادر کنند و قسمت‌هایی هم برای مستقر شدن این واحد‌های سیار جانمایی شده است.

این گزارش توسط خبرنگار تابناک در حال پیگیریست و ادامه آن با ارائه مستنداتی اطلاع رسانی خواهد شد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار