فرماندار شهرستان کرمانشاه از ایجاد ۱۸ هزار سند اشتغال شامل ۱۲ هزار اشتغال خالص خبر داد.
کد خبر: ۷۷۹۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ 14 September 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه امروز جلسه شورای اداری فرمانداری کرمانشاه به ریاست فرماندار، فضل الله رنجبر، با حضور احمد صفری و قاسم جاسمی نمایندگان مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 

رنجبر در این جلسه با اشاره به اینکه درآستانه هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها هستیم گفت: در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اخلاص، ارزش‌های دینی و اخلاقی حاکم بودند. همه اقشار جامعه در نبرد حضور داشته و در راستای دفاع از میهن اسلامی جنگیدند که منجر به شکست و رسوایی دشمن شد؛ لذا هفته دفاع مقدس سند افتخارات ملتی است که بیش از ۱۱۵۰ بار مورد حمله موشک و بمباران قرار گرفت و در بیش از ۳۷۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق جنگید.

فرماندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس افزود: دیدار با خانواده شهدا، انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید در مدارس برنامه ریزی شده که شهرستان کرمانشاه و ماهیدشت و حتی روستا‌ها با اعزام رزمندگان و فرمانده‌های دفاع مقدس انجام شود. خاطره گویی، اجرا و نواختن زنگ حماسه دفاع مقدس از برنامه‌های دیگر آموزش و پرورش است. همچنین رژه نیرو‌های مسلح توسط سپاه پاسداران در ۳۱ شهریور نیز خواهیم داشت.

 

وی درادامه با اشاره به همکاری بسیج سپاه پاسداران و اداره ورزش و جوانان در اجرای برنامه‌های ورزشی گفت: اداره‌ها باید اقدام به نصب بنر‌ها و سردر‌های هفته دفاع مقدس کنند؛ شهرداری مناطق نیز در این امر باید ما را یاری کنند. با توجه به اینکه آموزش و پرورش زیربنای فرهنگی جامعه است نیازمند توجه ویژه به جامعه فرهنگیان و دانش آموزان است. از طرفی خانواده بزرگی بوده و مشکلات آن به سادگی حل نخواهد شد. امسال اعتبارات اختصاص یافته به آموزش و پرورش ۲۲ میلیارد تومان است که برای احداث و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و ... است. لازم به ذکر است که نیاز آموزش و پرورش برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام چندبرابر این مقدار است.
همچنین در بحث بازگشایی مدارس در جهت آماده کردن فضای ورودی مدارس و لکه گیری آسفالت، شهرداری باید آموزش و پرورش را یاری کند.

 

رنجبر اظهار کرد: مدیران شهرستان با امضای سند اشتغال متعهد شده اند برای ۱۸ هزار شغل که بیش از ۱۲ هزار شغل آن، شغل خالص است برنامه ریزی کنند البته این اشتغال‌ها باید در سامانه رصد ثبت شود. اشتغال پایدار روستایی، مشاغل خانگی، جذب سرمایه گذاران و حمایت از شغل‌های کوچک از مواردی است که باید تا پایان سال محقق شوند؛ این طرح‌ها دولتی نبوده و با حمایت بخش خصوصی انجام می‌شود. کمیته نظارت فرمانداری یکی از کمیته‌های فعالی است که هدایت و نظارت طرح‌ها را برعهده دارد. راستی آزمایی طرح‌ها و پیگیری پیشرفت فیزیکی طرح‌ها توسط فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود. بیش از ۹۰ میلیارد تومان استغال روستایی در شهرستان ایجاد شده که ۱۰۵ میلیارد تومان از سهم ملی است، این موضوع سبب شده کرمانشاه اولین شهرستانی باشد که بیشترین جذب سرمایه ملی را دارد. این ۹۰ میلیارد تومان در قالب صد و هشتاد و یک طرح ارائه شده است. کم بودن تعداد طرح‌ها برای کاهش پرتی هزینه‌ها است بطوریکه همگی طرح‌ها شناسنامه دار بوده و به راحتی قابل بازدید هستند.

 

وی با تاکید بر اینکه سرانه ایجاد اشتغال شهرستان مناسب است گفت: روند کار خوب بوده و دغدغه مقام معظم رهبری در حال رفع شدن است. همچنین بازگشایی مرز خسروی نقطه عطفی در تاریخ کرمانشاه است؛ تلاش مسئولین در جهت رفع مشکلات مشهود بوده و برای ارائه خدمت به زائرین امادگی کامل را خواهیم داشت. مصوبات لازم برای شرایط عادی و غیرعادی مثل بارندگی و برودت هوا نوشته شده و حوادث غیرمترقبه توسط تمامی ادارات کنترل خواهد شد. محل اسکان در ورزشگاه‌ها و مدارس، حمایت از موکب داران در تهیه زیرساخت‌ها برنامه ریزی شده است. سه اکیپ با همکاری بسیج و هلال احمر زائرین را به صورت شبانه روزی راهنمایی می‌کنند.

 

فرماندار در پایان گفت: یکی از اهداف انقلاب اسلامی ریشه کن کردن بی سوادی است؛ بطوریکه هم اکنون بالغ بر ۸۵ درصد بی سوادی افراد ۱۰ تا ۴۹ ساله ریشه کن شده و مصوبات جدید سواد آموزی اعلام شده است. خانه‌های بهداشت، بهیاران، بخشداران، تعاون روستایی و جهادکشاورزی بایددر از بین رفتن صد در صدی بی سوادی کمک کنند. همچنین مدیران شهرستان‌ها برای ارائه کامل خدمات بایستی درصورت عدم حضور خود جانشینی به بخشداری‌ها معرفی کنند. لازم به ذکر است که توزیع لوازم تحریر به فرزندان مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در اولویت بوده که  از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت در نظر گرفته شده است و باید مدیران آموزش و پرورش پیگیر موضوع باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار