رئیس هیئت مدیره پالایشگاه نفت کرمانشاه گفت: حضور بخش خصوصی در پالایشگاه سبب تحولات مثبت و خروج از ما‌ده ۱۴۱ قانون تجارت شد.
کد خبر: ۷۸۰۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳ 15 September 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه سهراب براندیشه در جمع خبرنگاران، از روند رشد مثبت پالایشگاه در دو سال اخیر خبر داد و گفت: حضور بخش خصوصی در پالایشگاه سبب تحولات مثبت و خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت شد، زیرا پالایشگاه زیان ده و در انتهای سال ۹۵ هنگام واگذاری دارای پانصد و سی پنج میلیارد تومان زیان انباشته معادل ۴ برابر سرمایه شرکت بود.

 

رئیس هیئت مدیره پالایشگاه نفت با اشاره به تقویت حوزه فروش و تنوع محصولات پس از واگذاری به بخش خصوصی افزود: یکی از اساسی‌ترین اهداف ما در این دو سال اخیر افزایش ظرفیت پالایشگاه از ۲۵ هزار بشکه در روز به ۴۰ هزار بشکه است و توسعه بازار فروش محصولات ویژه از پنج محصول در سال ۹۵ به مبلغ حدود ۷۰ میلیارد تومان به دوازده محصول به مبلغ ۱۳۰۰میلیارد تومان در سال ۹۷ رسید که بیانگر نرخ رشدی معادل ۱۷۳۰ درصد می باشد.

وی تصریح کرد: این افزایش حجم فروش منجر به ایجاد اشتغال حداقل برای ۵۰ تا ۶۰ نفر کامیون دار به صورت مستمر و مستقیم و ایجاد صدها شغل به صورت غیر مستقیم گردیده است.

 

براندیشه گفت: یکی از دغدغه‌هایی که در هنگام واگذاری پالایشگاه بین کارکنان وجود داشت وضعیت نیرو‌های کار این مجموعه بود که بعد از واگذاری حدود ۴۴۰ نفر از نیرو‌های شرکتی را به قراردادی تبدیل وضعیت کردیم، همچنین ۷۰ نیروی جدید را جذب و امنیت شغلی و فکری برای پرسنل شرکت ایجاد کردیم و نیز یک مجموعه بزرگ ۵۷۲ نفری پتروشیمی بیستون نیز به مجموع اضافه شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه طرح‌های توسعه‌ای به سرعت در حال اجراست، افزود: تولید هگزان بدون بنزین که در راستای تولید ملی یک افتخار است، افزایش ظرفیت تولیدات پالایشگاه از ۲۵ هزار بشکه به ۴۰ هزار بشکه در روز، تولید بنزین و گازوئیل یورو ۴ و ۵ و راه‌اندازی برج تقطیر در خلا ازجمله این برنامه‌های توسعه‌ای است.

 

براندیشه با اشاره به اقدامات انجام شده در دوسال اخیر تاکید کرد: یکی از مهمترین مسائل ما کم تر بودن قیمت نفت کوره از نفت خام بود و به عنوان یک محصول زیان‌ده محسوب می شد و توانستیم با افزایش تولید و فروش فرآورده‌های ویژه، این مشکل را حل کنیم.

این مسئول در پایان با بیان اینکه حرکت پالایشگاه رو به جلو است، عنوان کرد: دست نیاز ما برای پیشرفت به سوی مسئولین و بزرگان استان دراز است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار