کد خبر: ۷۸۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶ 17 August 2015

فرمانده پلیس راه گیلان گفت: طبق اعلام آمار پزشکی قانونی، مرگ 80 درصد موتورسواران در حوادث رانندگی بر اثر ضربه به سر و گردن به دلیل استفاده نکردن از کلاه ایمنی است.

خبرگزاری فارس: عدم استفاده از کلاه ایمنی علت 80 درصد فوت موتورسواران در تصادفات

مهیار رستگار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه اکنون ترافیک تمام محورهای استان روان و عادی است، اظهار کرد: ممکن است تا ساعتی دیگر شرایط ترافیکی جاده‌های استان تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه رعایت قوانین نیاز به صبر و حوصله دارد، تصریح کرد: در ایام گرم تابستان استفاده از موتور افزایش می‌یابد و عدم استفاده از کلاه ایمنی در بین موتورسواران موجب اتفاق‌های ناگوار می‌شود.

فرمانده پلیس راه گیلان به ذکر آماری از حوادث ناگوار برای موتورسواران اشاره کرد و گفت: طبق آمار پزشکی قانونی 80 درصد مرگ موتورسواران در تصادفات بر اثر ضربه به سر و گردن است.

وی با بیان اینکه دلیل استفاده نکردن موتورسواران از کلاه ایمنی نامشخص است، خاطرنشان کرد: حادثه هرگز خبر نمی‌کند و موتورسواران همواره در خطر هستند.

رستگار به وقوع حادثه‌ای در شب گذشته اشاره کرد و متذکر شد: شب گذشته یک جوان 22 ساله موتورسوار بر اثر ترکیدن لاستیک موتور با سر بر زمین برخورد کرد و جان باخت.

وی یادآور شد: استفاده از کلاه ایمنی می‌توانست این جوان موتورسوار را در مقابل ضربه به‌سر حفاظت کند بنابراین استفاده از کلاه ایمنی امری ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار