فاطمه رضوان مدنی در گفتگو با تابناک:
رضوان مدنی مدیر کل اداره بهزیستی استان کرمانشاه از حضور تقریبی دویست هزار سالمند در استان خبر داد.
کد خبر: ۷۸۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵ 02 October 2019

در جلسه مشترک مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه و خبرگزاری تابناک، فاطمه رضوان مدنی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه بیان کرد: به طور تقریبی ۱۹۵۷۹۱ نفر سالمند در استان داریم که ۱۰/۲ درصد از جمعیت آن را تشکیل داده و در رتبه‌ی ۸ کشوری از این حیث قرار داریم. سیستان و بلوچستان جوان ترین استان و گیلان پیرترین استان کشور است. در استان شهرستان ثلاث باباجانی با ۶/۸ درصد جوان ترین و شهرستان دالاهو با ۱۳/۲۵ درصد پیرترین شهرستان است.

وی با اشاره به بازنشسته شدن افراد پس از ۶۵ سالگی در ایران بیان داشت: کشور به سمت جمعیت سالمند پیش می رود و با توجه به نیاز‌های متفاوت سالمندان، باید فکر چاره‌ای برای این قشر در راستای تامین نیازهایشان بیاندیشیم.

رضوان مدنی با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث طب سالمندی و کلینیک‌های سالمندی تصریح کرد: بروز مشکلات و بیماری‌هایی از جمله فشار خون، دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی، عضلانی و اسکلتی مثل آرتروز و درد‌های کمر، گردن در سالمند مستلزم توجه ویژه به آن ها است. لازم به ذکر است که مشکلات سالمندان فقط به مسائل پزشکی ختم نشده و نیاز‌های عاطفی، اقتصادی، اجتماعی، اوقات فراغت و همین طور احساس موثر بودن و برخورداری از احترام و کرامت برای این آن ها الزامی است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه در پایان خاطر نشان کرد: توصیه ما به خانواده‌ها این است تا جایی که امکان دارد سالمندان در خانه‌ی خود نگهداری شوند؛ اگر سالمندی به دلیل مشکلات مختلف و عدم توانایی نگهداری آن ها توسط خانواده در سرای سالمندان به سر می برند خانواده ها ملزم به سرکشی مرتب و توجه‌ ویژه‌ به آن ها هستند، زیرا تکریم سالمندان تکریم جامعه‌ی ایران است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار