گزارش اختصاصی تابناک:
کربلای امسال در مرز خسروی که با استقبال از زوار اباعبدالله رایحه ی حرم را استشمام کردیم.
کد خبر: ۷۸۹۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 19 October 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، چشمم که به نخل های کنار خیابان می خورد تمام وجودم را بغض فرا می گیرد، حریت حرم امام حسین بر قلب عشاقش از مسافت های طولانی هم می تابد
روی تابلویی نوشته "زوار حرم حریت" خوش آمدید
با اینکه مقصد کربلا نیست، اما بوی حرم می آید..

امنیت در تمام منطقه حاکم است، نیروهای انتظامی و ارتش با تمام توان خود آماده خدمت رسانی و تامین آرامش مردم هستند.

زوار از سراسر ایران با اشتیاق وارد خسروی می شوند، برخی قصد دارند شب را ساکن شوند.قدم به قدم موکب های سازمان ها و ارگان های دولتی و مردم نهاد به زوار ارائه خدمت می کنند. در گرمای این منطقه نوشیدن یک لیوان شربتتمام خستگی را از تن بیرون می کند.


صبح آنروز امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی به منظور بازدید از امکانات و خدمات ارتش وارد مرز خسروی شده است. با عجله خودمان را به محل گیت های ورود و خروج رساندیم. قرار بود امیر در آنجا مصاحبه ای داشته باشد.

امیر از امکانات، شرایط و تلاش های نیروی ارتش ابراز خرسندی و از مردم به خاطر حضور پرشور و استقبال شان قدردانی کرد.سپس با گروه همراه به محل برگزاری جلسه ارتش همراه با امیرآریانفر و سایر ارتشیان رفتیم. امکانات فراوانی برای رصد منطقه فراهم بود، نیروهای ارتش با نظم خاصی در حال فعالیت بودند.

و آرامش، آرامش، تاکید می کنم آرامش در منطقه فراهم بود، آنقدر آشکار که زوار هنگام ورود به خاک ایران نخستین جمله ای که به زبان می آوردند شکر پروردگار برای امنیت در کشورمان بود.در انتها با دستور امیر حیدری یک فروند بالگرد در اختیار گروه برای پوشش خبری منطقه قرار گرفت.

با وجود استرس وارد بالگرد شدیم، مسئول پرواز برای امکان تصویر برداری راحت تر درب بالگرد را تا انتها باز کرد
بر فراز آسمان و تماشای منطقه حال خاصی داشت.

دلم می خواست مستقیم برویم بین الحرمین..

گزارش را با شرایط خاصی تهیه کردیم.

در ادامه با جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه امیر مرزبانی گفتگو کردیم.تا چشم کار می کرد خادمان مردم بی توقع در گرما در حال کار بودند، این تواضع، بی حاشیه و سر و صدا جای تقدیر دارد.براستی کدام ارگان از بدنه همین مردم اینقدر خدوم و بی حاشیه ست؟! دست این خادمان را باید بوسید.

در ادامه وارد موکب شماره 2 شهدای جهاد کشاورزی شدیم،بانوان مشغول آماده کردن میوه بودندو متولیان موکب با روی خوش به استقبالمان آمدند،نهار را میهمانشان بودیم وبه طرف قرارگاه ویژه اربعینمحل استقرار فرماندهان و مسئولین رفتیم.

حاج جعفر همتی در نمازخانه ی قرارگاه مشغول اقامه نماز بود، وقت مصاحبه گرفتیم و منتظر شدیم،فرمانده قرارگاه ویژه اربعین و جانشین استاندار در مرز خسروی تمامی امکانات را مناسب عنوان کرد و گفت: تا کنون  140 هزار نفر در نهایت آرامش از مرز به قصد زیارت حرم اباعبدالله الحسین عبور کردند.

عکس یادگاری را انداختیم و به سمت سایر موکب ها حرکت کردیم، از سراسر شهرهای ایران امکاناتی فراهم شده بود، تجهیزاتی از کارخانه های مختلف برای آبرسانی و خدمت به زائرین..

اباعبدالله زنده است..
مگر حی بودن، صاحب چه نشانه ای است؟!

زنده تر از حسین کیست که امروز هزاران هزار عاشق در راهش گرما و سختی را فراموش می کنند،این عشق آسمانی آنقدر عمیق است که لمس لحظه ای از احساس عرفانیِ حضور در جوار اباعبدالله آدم را پرواز می دهد..
موکب ستاد اجرایی فرمان امام،جوانانی که چپیه بر گردن، غذا را به زوار تحویل می دهند،قیمه ی امام حسین
رایحه ی عشق می دهد.مگر می شود شیعه باشی و ایرانی باشی و طعم این غذا را نچشیده باشی..جوانان بی ادعا، خدوم و پر تلا‌ش اطراف سفره اربعین گرد آمدند..

چند قدم جلوتر یک گروه از رانندگان اتوبوس های حمل زوارنشسته اند،مسئول تصویر برداری رو به رویشان می ایستد،یک یا حسین بلند بگویید:همه فریاد می کشند: "یا حسین"

فدای نام مبارکت حسین.. تنم می لرزد، نام مبارکش آنقدر گیراست که قلب آدم دگرگون می شود..
وقت حرکت است،باید برویم به سمت کرمانشاه.. دلم را جا می گذارم و..

 
خبرنگار خبرگزاری تابناک کرمانشاه
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار