شهردار منطقه ۶ کرمانشاه گفت: هزینه‌ها و خدمات شهرداری از محل جمع آوری  عوارض مردمی و جیب  آن‌ها جمع می‌شود و با پرداخت به موقع عوارض می‌توانیم با تمام توان به مردم خدمات مفید ارایه دهیم.
کد خبر: ۷۸۹۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ 20 October 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه،هادی فرهنگیان شهردار منطقه ۶ امروز در نشست خبری که در سالن جلسات  شهرداری برگزار شد به تشریح عملکرد این منطقه پرداخت و اظهار داشت: شهرداری منطقه ۶ بعداز رودخانه قرسو تا سر دیزل آباد و شامل شهرک شهید محرابی که چقامیرزا فاز ۱ و ۲، ‌شهرک جانبازان فاز ۱، ۲، ۳ و۴ ،شهرک شهید نجفی و بهداری و دادگستری شهرک ولایت فاز ۱ و ۲ ، شهرک اتوبوسرانی، شهرک معراج ، کاشانی قدیم، طالقانی، جلال نجفی و قلعه کهنه ...با  جمعیت ۱۰۵ هزار نفری را تحت پوشش دارد.

وی خاطر نشان کرد: در روزهای اول فعالیت های در شهرداری منطقه ۶ کمیته کار تشکیل و در حوزه فضای سبز .و خدمات شهری .کارهای فرهنگی و در حوزه عمران تقسیم کار کردیم.

شهردار منطقه 6 کرمانشاه تصریح کرد: دربحث آسفالت با توجه به بازدیدی که داشتیم تمام شهرک الهیه رو تقسیم بر ۶ کردیم ابتدا خیابانهای اصلی و فرعی لکه گیری آسفالت انجام شد و سپس روکش اصلی آسفالت در خیابان  لرستانی از کمربندی ابتدای خیابان میدان رسالت ابتدای گلها تا چهارراه اول خیابان گلها ،خیابان ولایت تا دادگستری  ،خیابان از کنار حسینه عربها تا چهارراه اول روکش کامل انجام شده است .

فرهنگیان افزود:در بعضی از شهرک ها نیز در حال وید کن آسفالت هستیم که این کار برای  اولین بار در  دوره طلوعی شهردار کرمانشاه اجرا شده که آسفالت رو تراش میزنیم ۴ الی ۵ سانت بعد وقتی تراش زدیم جارو کاملا با پمپ باد و بعد قیرریزی انجام میشه زیرا وقتی آسفالت رو  روی آسفالت میزنیم باعث بروز خرابی میشود .

به گفته این مسئول،تمامی کوچه ها را چقامیرزا ۱ ۲ لکه گیری و وید کن زدیم وتمام شده است ما تنها منطقه ای هستیم تمام کوچه هاتحت پوشش را  لکه گیری کردیم‌.

پاینده درادامه گفت: با توجه به اینکه در بحث فضای سبز در منطقه ۶ تعداد ۱۴ پارک داریم  که در حال رسیدگی به آنها در زمانهای مشخص شده هستیم.

شهردار منطقه 6 کرمانشاه اذعان داشت:در حال حاضر فضای سبز فاز دوم پارک کاج به متراژ ۱۱ هزار متر که  واقع در کمربندی ورودیدادگستری است که بالاترین سرانه فضای سبز که در طول این ۴ ماه در غرب کشور انجام شده است .

وی خاطر نشان کرد:از مناطق دیگر شهرداری برای اجرای این طرح کمک گرفتیم و هر منطقه ۱۰ نفر نیرو به ما دادند که طی یک عملیات جهادی در یک روز از ۶ صبح الی ساعاتی از عصر به همراه نیروهای منطقه ۶ و عملیات خاکریزی تسطیح لوله گذاری لوله کشی و غیره انجام شد.

پاینده درادامه گفت: سرانه منطقه در سال گذشته ۱۸۲ هزار متر است و سرانه فضای سبز ۵.۲ کهبا توجه به افزایش بیشتر این سرانه تا حدود ۲۰۰ هزار متر هم رسیده است .

شهردار منطقه 6 کرمانشاه ابراز داشت:در خصوص کارهای عمرانی و تعویض جداول از چهارراه نجفی تا میدان رسالت به متراژ ۹۰۰ متر ،بلوار استاد بهزاد در دادگستری به متراژ دو طرف ۴۰۰ متر،در خیابان کاشانی به متراژ ۱۲۰۰ متر در باند دیگر مجددا ۱۲۰۰ متر ،چهارراه نجفی دو تا مثلثی فضای سبز ،در خصوص موزاییک فرش پیاده رو ها در این معبر ها خیابان کاشانی در یک لاین از پارک لرستانی تا سر خیابان کاشانی ۱۳۰۰ متر در عرض ۴ متر و خیابان شاهد ۶۰۰ متر در عرض ۴.۵ تایل گزاری شده است و پارک کاج به طول ۱۵۰۰ متر در ۳ تایل گزاری کردیم از جمله کارهای مهم بوده است.

وی با اشاره به کارهای شاخص فرهنگی در این منطقه خاطر نشان کرد:شهدای شاخص منطقه الهیه  که ۶۰ شهید بود شناسایی که  ۱۲ شهید آن شاخص هستند و با همکاری بنیادشهید وتمثال مبارک شهدا به صورت زیبا در چهارراه نصب و بعد در معابری که به نام این ۶۰ شهید بود تابلوی چاپ در فلز که شامل عکس و تاریخ تولد و محل شهادت است انجام شده است .

به گفته این مسئول، در شهرداری منطقه ۶ یک فرهنگسرا در ابتدای خیابان طالقانی با ۳۰ درصد پیشرفت در حال انجام است.

ایشان افزودند:تمامی مخازن زباله را هر ۳ روز یکبار شستشو میدهیم و در این باب ۴۰ دستگاه  خریداری شده است و نیروها در ۳ شیفت آماده ارایه خدمات بوده البته به جز شرکت جمع آوری نوین که شیفت شب و صبح فعالیت میکنند.

پاینده در پایان تاکید کرد:بزودی بصورت پایلوت طرح جمع آوری سنتی زباله در این منطقه آغاز می شود ودر این طرح قرار است زباله‌ها به جای تخلیه در مخازن راس ساعت مشخص درب منازل قرار داده و توسط نیروهای شهرداری جمع آوری شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار