نان برنجی کرمانشاه در تمام ایران و حتی برخی کشورهای جهان شهره است، اما این سوغات اصیل گاها با شرایط بسیار نامناسبی عرضه می‌شود که همین امر به اعتبار آن آسیب جدی وارد می‌کند.
کد خبر: ۷۹۰۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸ 21 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، نان برنجی اصیل کرمانشاه که با روغن کرمانشاهی پخته می‌شود طعم و مزه منحصربفردی دارد، اما متاسفانه این روزها وانت‌های سیاری خصوصا در خروجی شهر کرمانشاه دیده می‌شوند که نان برنجی‌های ارزان قیمت و بی‌کیفیتی را عرضه می‌کنند که باعث لطمه خوردن جایگاه این سوغاتی محبوب و خوشمزه می‌شود.

این روزها که زوار اربعین از جاده‌های کرمانشاه تردد دارند و بعضا از این سوغات خرید می‌کنند، عرضه آن با این شیوه، اعتبار نان برنجی کرمانشاه را به باد خواهد داد.

رئیس اتحادیه نان برنجی پزان کرمانشاه نیز با انتقاد از فعالیت واحدهای سیار عرضه نان برنجی، خواستار مشارکت دستگاه‌های مختلف برای برخورد با این معضل شد.

مجتبی صفایی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه وانت‌های عرضه نان برنجی به معضلی برای این صنف تبدیل شده‌اند و حیثیت نان برنجی کرمانشاه را به باد می‌دهند، افزود: محل تامین نان برنجی این وانت‌ها اصلا مشخص نیست و هیچکدام از آنها از واحدهای صنفی ما خرید نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اکثر نان برنجی این وانت‌ها از واحدهای زیرزمینی تامین می‌شود که مشخص نیست از چه مواد اولیه‌ای استفاده می‌کنند که می‌توانند نان برنجی را به این شکل زیر قیمت بفروشند.

به گفته رئیس اتحادیه نان برنجی پزان کرمانشاه، در بسیاری از موارد روی بسته‌بندی این نان برنجی‌ها آدرس‌های جعلی کارگاه درج شده و اگر هم آدرس درست باشد ورود به این کارگاه‌های زیرزمینی حکم قضایی می‌خواهد.

صفایی با اشاره به برخوردهای مقطعی و کوتاه مدتی که بارها با این واحدهای سیار عرضه نان برنجی صورت گرفته، عنوان کرد: این روش‌ها جواب نمی‌دهد و باید با همکاری دستگاه‌های مختلف مانند پلیس راه، راهداری و... فکری به حال این موضوع کرد.

رئیس اتحادیه نان برنجی پزان کرمانشاه با بیان اینکه بسیاری از واحدهای سیار در مسیر جاده کرمانشاه به بیستون مستقر هستند، تاکید کرد: سایر واحدهای صنفی که در مسیر جاده بیستون فعالیت دارند عمدتا جواز کسب معتبر و پروانه‌ بهداشتی داشته و مشکلی برای فعالیت ندارند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار