رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آغاز اجرای طرح مکمل‌یاری با قرص آهن و ویتامین D در مدارس استان خبر داد.
کد خبر: ۷۹۰۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 21 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،شیرزاد احسان‌خواه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در طرح

مکمل یاری با ویتامین D  همه دانش آموزان دختر و پسر متوسطه اول و دوم که شامل 148 هزار و 568 دانش آموز هستند، 9 قرص ویتامین D را( هر ماه یک قرص) دریافت می‌کنند.

احسان‌خواه اضافه کرد: در صورت تامین اعتبار قرص‌های ویتامین D در اختیار دانش‌آموزان مقطع ابتدایی نیز قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به جذب بهتر قرص‌های ویتامین D در صورت مصرف به همراه یک غذای چرب، گف: توصیه می‌شود دانش اموزان روزی که قرار است این قرص‌ها را دریافت کنند، حتما یک لقمه چرب به عنوان میان‌وعده به همراه داشته باشند.

احسان خواه ادامه داد: همچنین توصیه می‌شود دانش‌آموزان پس از مصرف قرص‌های ویتامین D  صورت، دستها تا آرنج و پاهای خود را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار دهند.

وی اشاره‌ای هم به اجرای طرح آهن یاری در مدارس داشت و افزود: در این طرح  که فقط برای دانش‌آموزان دختر متوسطه اول و دوم اجرایی می‌شود 16 عدد قرص در مدت 16 هفته در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد که دانش‌آموزان باید این قرص‌ها را با معده خالی مصرف کرده و برای کارایی بیشتر پس از آن یک میوه حاوی ویتامین C مثل پرتقال یا نارنگی بخورند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ا در ادامه با اشاره به اهمیت مصرف قرص‌های آهن برای افزایش یادگیری دانش‌آموزان دختر، گفت: یکی از عواملی که می تواند در یادگیری دانش آموزان خلل ایجاد کند، کمبود آهن است و به همین منظور هم توزیع قرص‌های آهن در مدارس در برنامه‌ قرار گرفته است.

احسان خواه گفت: جامعه هدف دانش آموزان اجرای طرح مکمل‌یاری با آهن در استان 74 هزار و 646 دانش آموز و شامل همه دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه اول و دوم هستند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار