مسئول امور بین الملل دانشگاه آزاد استان کرمانشاه از افزایش چشمگیر دانشجویان خارجی این دانشگاه در سال تحصیلی جاری خبر داد.
کد خبر: ۷۹۰۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 21 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مهدی صادقیگفت، از بین المللی شدن و کسب مجوز جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد کرمانشاه طی سال گذشته یاد د و گفت: ثبت نام پنج دانشجوی عراقی در مهر 97 نقطه شروع جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه بود که در نیمسال دوم به 30 دانشجو افزایش پیدا کرد.

وی گفت: همچنین در مدت یک سال گذشته از طریق ارتباط با دانشگاه‌های عراقی، رایزنی‌ و تلاش‌های زیادی کردیم تا دانشگاه آزاد استان را به دانشجویان این کشور معرفی کنیم.

مسئول امور بین الملل دانشگاه آزاد کرمانشاه بابیان اینکه مجموعه این اقدامات و کیفیت بالای آموزش افزایش چشمگیر ثبت نام از دانشجویان خارجی را در دانشگاه آزاد استان بدنبال داشته، عنوان کرد: برای سال تحصیلی جاری 250 دانشجوی عراقی متقاضی تحصیل در دانشگاه آزاد استان بودند که از این تعداد تاکنون 110 دانشجو ثبت نام کرده‌اند و پیش بینی می‌کنیم به 150 نفر هم افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: حدود 98 درصد این دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و دو درصد نیز در مقطع کارشناسی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

صادقی اضافه کرد: دانشجویان عراقی ثبت نام شده در این دانشگاه بیشتر در رشته‌های علوم پایه، فنی و مهندسی و حقوق ثبت نام کرده‌اند.

وی درخصوص تفاوت شهریه دانشجویان عراقی با دانشجویان داخلی هم گفت: تا سال گذشته میزان شهریه دریافتی از دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های آزاد کشور 50 درصد بیشتر از دانشجویان داخلی بود، اما از امسال شهریه‌ای که از این دانشجویان اخذ می‌شود، معادل شهریه دانشجویان داخلی است.

 مسئول امور بین الملل دانشگاه آزاد کرمانشاه در ادامه بابیان اینکه این دانشگاه در حال حاضر تنها مجوز ثبت نام از دانشجویان عراقی را دارد، عنوان کرد: برای سالهای بعدی درتلاشیم تا از کشورهای دیگر نیز جذب دانشجو داشته باشیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار