هایده شیرزادی در گفتگو با تابناک:
مؤسس و مدیرعامل شرکت بازیافت مواد و تولید کود آلی کرمانشاه گفت: روزانه ۶۰۰ تن زباله ی شهر کرمانشاه را به کارخانه بازیافت می آورند که میانگین هر خانوار روزی ۶۰۰ الی ۷۰۰ گرم است .
کد خبر: ۷۹۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 21 October 2019

هایده شیرزادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت:طی جلساتی که با مسئولین استان داشتیم قرار شد در ایام اربعین ماشین شرکت پسماند زباله های موکب ها که نزدیک است را جمع آوری وبه کارخانه بیاورند.

وی خاطر نشان کرد: در دوره های قبل نیز پیشنهاداتی دادیم و گفتیم برنامه ای اجرا شود تا در موکب ها اشخاصی آموزش ببینند تا شاهد کاهش کمتر ظروف یکبار مصرف و ریختن آن در حاشیه شهر و طبیعت دور باشیم.

مؤسس و مدیرعامل شرکت بازیافت مواد و تولید کود آلی کرمانشاه  افزود:در گذشته مسیر جاده ها خیلی تمیز تر بود ولی الان در اثر زباله خراب شده و لیالان در حاشیه جاده زباله زیاد شده است و این جای نگرانی دارد.

شیرزادی تصریح کرد:باید فرهنگ سازی کرد تا مردم کمتر از ظروف یکبار مصرف و نایلون ها استفاده کنندزیرا این ظروف فقط هزینه بر است وقابل بازیافت نبوده و فقط باید سوزانده شوند .

به گفته این مسئول،چون برای زباله های دفنی هنوز نتوانستیم تیم ها را مجاب و شرایط را فراهم کنند و بسوزانند . لذا پسماندهای غیر بازیافتی نیز  اضافه شده است .

وی ابراز داشت: ما مجهز به دستگاهایی هستیم که در کارخانه پسماند غذایی را جدا کنند و تبدیل به نوعی کود به نام کمپوس ویکسری مواد ارزشمند که آن هم همه زباله گرد ها میبرند و بقیه نایلون و پوست پفک و منسوجات است که داخل کارخانه جداسازی و دسته بندی میشود .

شیرزادی در پایان تاکید کرد:چالش ها و موانع بسيار است و همه ما می دانيم که بسياری از فعاليت ها نياز به آگاه سازی عمومی دارد، بخصوص محيط زيست. تعويض مديريت ها و گاه عدم آگاهی و ندانستن مسوولان بزرگترين اهرم بازدارنده  و بوروکراسی يا اداره بازی ايران که ديگر جای خود را دارد، امیدواریم بتوانیم به زودی تمامی مشکلات را حل نماییم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار