استاندار کرمانشاه گفت:بهترین راهکار برای برون رفت از مشکلات فعلی اقتصادی کشور را تکیه بر اقتصادمقاومتی است و اقتصاد مقاومتی می‌تواند تاب‌آوری اقتصاد ما را در مقابل تکان‌هایی که از خارج به اقتصاد ما وراد می‌شود، افزایش دهد.
کد خبر: ۷۹۲۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰ 30 October 2019

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک کرمانشاه، هوشنگ بازوند در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: سند اشتغال استان با هدف کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری ایجاد و ما به دنبال ایجاد اشتغال بیش از ۲۱ تا ۲۲ هزار شغل خالص و ۳۵ تا ۳۶ هزار شغل ناخالص هستیم.

وی افزود: یکی از نگرانی‌های جدی ما همان بروکراسی بسیار شدید است که در ساختار ها وجود دارد که خروج از آن فضای کسب و کار را مطلوب می کند. عدم اختیار کافی به استان‌ها یکی از مواردی است که اختیار کافی به استان داده نمی‌شود و اگر داده می‌شود به سختی در بدنه وزارتخانه ها جداسازی می‌شود.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: علی رغم کاستی ها، سیستم بانکی در استان ما در مجموع عملکرد مثبت و خوبی داشته است. در عین حال مقداری از سپرده‌های مردم هم در اختیار بانک‌های خصوصی قرار می گیرد. یکی از چالش‌های مالی بانک‌های خصوصی ما انتقال سرمایه به سایر استان هاست. ولی معدل عملکرد بانک‌ها عملکرد مثبتی است که جای تقدیر و تشکر دارد.

 بازوند در حوزه اقتصاد مقاومتی کمبود منابع را مشهود خواند و عنوان کرد: برنامه های اقتصاد مقاومتی مشهود است و منابع مالی منابع کمی است و این پروژه های اقتصاد مقاومتی نیازمند اعتبارات است. مثلاً پروژه راه آهن کرمانشاه _خسروی کهاز پروژه‌های عظیم جمهوری اسلامی است، گرفتاری اش کمبود اعتبار است.

وی با اشاره به عدم ارتباط قوی بین اقتصاد مقاومتی کشور و استان بیان داشت: تشکیل این ستاد در کل کشور و در سایر استان‌ها قطعاً کمک خیلی خوبی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار