معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش وجوانان استان کرمانشاه، خانواده‌ها را اسپانسرهای واقعی ورزش در کرمانشاه عنوان کرد.
کد خبر: ۷۹۶۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ 11 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،جلال عزیزی در مراسم تجلیل از مربیان و ورزشکاران مدال آور کاراته کرمانشاه در دومین المپیاد استعدادهای برتر کشور، کاراته را یکی از پراستقبال‌ترین رشته‌های ورزشی در ایران خواند و اظهارکرد: اخلاق‌مداری، برنامه ریزی و اجرای سیستم باشگاه‌داری که از سالها پیش در این رشته انجام گرفته، باعث شده تا امروز شاهد ظهور و رشد قهرمانان بزرگی در این رشته باشیم که در سطح جهانی مطرح هستند.

وی تصریح کرد: در کرمانشاه نیز مجموعه این عوامل و توسعه باشگاه‌های خصوصی به تقویت این رشته کمک کرده و اکنون هم ورزشکاران مدال آور برجسته‌ای در کاراته استان داریم.

معاون ورزش و جوانان استان در ادامه برلزوم پشتوانه سازی برای قهرمانان کنونی کاراته کرمانشاه تاکید کرد و افزود: متاسفانه علیرغم کارهایی که درسالهای گذشته در این رابطه انجام گرفته، اما به نظر می‌رسد کافی نیست و باید جدی‌تر روی آن کار شود.

وی تصریح کرد: هرچند کاراته کرمانشاه در المپیاد استعدادهای برتر امسال به نسبت سال گذشته عملکرد بهتری داشت، اما به نسبت تعداد مدال‌های بالایی که در این رشته توزیع می‌شود، تنها چند مدال گرفتیم که زیاد نیست.

عزیزی باتاکید براینکه کاراته‌کاهای کرمانشاهی این ظرفیت و پتانسیل را دارند که در جایگاه اول کاراته ایران قرار گیرند، عنوان کرد: در بررسی‌هایی که اخیرا توسط کارشناسان حوزه ورزشی در استان انجام گرفته و طبق طرح آمایش سرزمینی که وزارت ورزش آن را اجرا کرد، استان کرمانشاه به لحاظ ژنتیکی یکی از استان‌های بسیار توانمند کشور در اکثر رشته‌های ورزشی بویژه در رشته‌های پر برخورد است، برای همین ما چنین پتانسیلی را داریم که باید از آن استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: اگر هیات‌های ورزشی و باشگاه‌های استان برنامه ریزی مناسبی داشته باشند، شاید هیچ استانی در کشور به اندازه کرمانشاه در رشته‌های پربرخورد ظرفیت نداشته باشد و نتوانند با ما رقابت کنند.

معاون ورزش و جوانان استان در ادامه با بیان اینکه المپیاد استعدادهای برتر ورزشی مهمترین مسابقات داخلی در ایران محسوب می‌شود، اعلام کرد: وزارت ورزش و جوانان توجه ویژه‌ای به این مسابقات دارد و اعتبارات استانی را براساس عملکرد استان‌ها در این المپیاد اختصاص می‌دهد، بنابراین از هم اکنون انتظار داریم که تمامی هیات‌های ورزشی برنامه‌های خود را برای المپیاد سال آینده آغاز کنند.

وی به نقش خانواده‌ها برای تحقق ارتقاء جایگاه کرمانشاه در المپیاد استعدادهای برتر کشور هم اشاره کرد و گفت: اسپانسر واقعی ورزش در کرمانشاه خانواده‌ها هستند که در همه شرایط برای رشد و ارتقاء فرزندانشان در ورزش پای کار می‌آیند و سرمایه گذاری می‌کنند.

از ابتدای امسال تاکنون 630 مدال کسب کرده‌ایم

سعید نصراللهی رئیس هیات کاراته استان کرمانشاه نیز در این مراسم، به فعال بودن 50 سبک کنترلی و غیرکنترلی کاراته در استان اشاره کرد و گفت: هرچند کاراته کرمانشاه با وجود سبک‌های مختلف گستردگی زیادی دارد، اما خوشبختانه شاهد عملکرد درخشان ورزشکارانمان در همه سبک‌ها هستیم.

وی در ادامه از کسب 630 مدال رنگارنگ در رده‌های سنی مختلف توسط کاراته کاهای کرمانشاهی از ابتدای امسال تاکنون خبرداد و گفت: این مدال‌ها شامل 200 طلا، 150 نقره و 280 برنز است که کاراته کاهای کرمانشاهی در میادین مختلف کشوری بدست آورده‌اند.

رئیس هیات کاراته استان گفت: همچنین در این مدت 20 نفر از ورزشکاران کرمانشاهی به اردوهای تیم‌های ملی کاراته در رده‌های سنی مختلف دعوت شده‌اند.

وی از کسب یک مدال طلا و چهار نقره و دو برنز توسط کاراته کاهای نوجوان کرمانشاهی در دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور هم یاد کرد و گفت: برای اینکه بتوانیم این استعدادها را حفظ کنیم و از آنها پشتوانه‌ای برای کاراته کرمانشاه بسازیم، برنامه ریزی های خوبی تدارک دیده‌ایم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار