مسئول دهکده المپیک کرمانشاه گفت: با تخصیص اعتبار مورد نیاز برای پیست کورس اسب کُرد در دهکده المپیک، این پروژه تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۰۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 18 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،محمدجواد کرانی ، با بیان اینکه از چندماه قبل کارهای زیرسازی این پروژه انجام گرفته، عنوان کرد: برای آغاز عملیات اجرایی ساخت این پیست بیش از یک میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: کارهای مقدماتی واگذاری پروژه به پیمانکار بخش خصوصی انجام شده و تا 20 روز آینده این پیست با 900 متر مربع زیربنا وارد فاز اجرایی می‌شود.

مسئول دهکده المپیک افزود: طبق برنامه ریزی‌ها، این پیست تا پایان امسال آماده بهره برداری خواهد بود.

عبدالعلی فرتاب عضو انجمن اسب کُرد استان کرمانشاه نیز در خصوص الزامات راه اندازی این پیست به ایسنا گفت: یکی از مشکلاتی که درحال حاضر سوارکاران اسب در کرمانشاه با آن مواجه هستند، نداشتن فضایی استاندارد برای تمرین و مسابقات است.

وی تصریح کرد: با احداث این پیست، هر فصل یک مسابقه کورس را برگزار می‌کنیم و در کنار آن جشنواره‌های زییایی اسب، شو سواره و ... را نیز خواهیم داشت.

عضو انجمن اسب کُرد عدم برگزاری جشنواره‌های حراج اسب را یکی از برنامه‌های مغفول مانده این حوزه در کرمانشاه دانست و گفت: امسال برای اولین بار این برنامه را چندماه پیش برگزار کردیم و اگر بتوانیم یک پیست داشته باشیم، این برنامه استمرار پیدا می‌کند.

وی همچنین از انجام پیگیری‌ها برای جهانی شدن اسب کُرد خبر داد و افزود: برای رسیدن به این هدف به همکاری چندین دستگاه ذیربط این حوزه نیاز داریم که البته کاری تقریبا زمان‌بر است.

فرتاب یادآورشد: اگر بتوانیم اسب کُرد را دارای برندی جهانی کنیم، می‌توانیم برنامه‌های بزرگی را در استان اجرا کنیم که به اقتصاد و رشد گردشگری هم کمک خواهد کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار