معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه چابکی و اثرگذاری ثبت احوال رضایتمندی مردم را از این دستگاه در پی داشته تاکید کرد: امروز، ثبت احوال به عنوان حسگر مهم تحولات و رخدادهای اجتماعی جایگاه بسیار با اهمیتی پیدا کرده است.
کد خبر: ۸۰۸۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 25 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازروابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ محمد ابراهیم الهی تبار در همایش بزرگداشت روز ثبت احوال در جمع مدیران و پیشکسوتان ثبت احوال استان اظهار داشت:ثبت احوال امروز جزو دستگاههایی است که هیچ شکایتی از آن وجود ندارد این در حالی است که زمانی در ردیف سازمان های پرشکایت بود.

وی دلیل رضایت مندی مردم از این دستگاه را چابک شدن و اثرگذاری آن دانست و اضافه کرد: ثبت احوال با شناخت جایگاه خود، مطالبه گری درستی در حاکمیت مطرح کرد و موجب شد بهترین دستاوردهای ما در سامانه الکترونیکی با عنوان پایگاه اطلاعاتی جمعیتی کشور شکل بگیرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با اشاره به اهمیت داده ها و اطلاعات جمعیتی احضا شده در ثبت احوال تاکید کرد: اگر نتوانیم از این داده ها خوب استفاده کنیم همانند پزشکی هستیم که خوب معاینه نکرده ایم و در علاج بیماری های اجتماعی ناتوان خواهیم بود.

الهی تبار ادامه داد: تمام تلاش مدیران جامعه و اهداف توسعه برای رقم خوردن رفاه اجتماعی است. اگر به این اهداف نرسیده ایم مطمئنا نتیجه عدم توجه به حسگر و هشدارهای جمعیتی و عدم علاج بیماری های اجتماعی بوده است.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت ها و ثروت استان کرمانشاه تصریح کرد: با این وجود جای سوال وجود دارد که چرا علیرغم وجود این ظرفیت و ثروت ،شاخص های جمعیتی اش این چنین است و نرخ ولادت ما پایین تراز میانگین کشوری است یا نرخ بیکاری خوب نیست.

الهی تبار یکی از پاسخ ها به این سوال را لزوم نقش آفرینی همگانی در توسعه دانست و اضافه کرد: شاخص های مطلوب در هیچ جامعه ای رقم میخورد مگر اینکه نگاه توسعه نگرانه در بین آحاد مردم وجود داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه رضایت مندی از ثبت احوال را به دلیل قرارگیری این سازمان در سیستم مدرن و الکترونیک دانست و گفت: لازم است که کارها را به سمت سیستمی کردن و دغدغه مندی پیش برده شود.

الهی تبار با تاکید بر اینکه اگر عزم ملی و استانی در بین آحاد مردم و تصمیم گیران شکل بگیرد ،کرمانشاه مسیر توسعه را در کوتاه مدت طی خواهد کرد تصریح کرد: این امر مهم در موضوع کاهش طلاق استان تجربه شد و با مداخلات اجتماعی و ورود دستگاهها یکسری کارها آغاز شد و در حالیکه سال 97 نرخ طلاق کشور مثبت بود، در کرمانشاه ۸ و نیم درصد کاهش یافت.

وی همچنین گفت: بر اساس داده های ثبت احوال در مورد علل مرگ و میر، سند جامع و کامل سلامت استان تهیه شدکه هدف از تهیه این سند پرورش انسان سالم برای فعالیت موثر در جامعه است.

الهی تبار با اشاره به همراهی مطلوب ثبت احوال استان در فرآیند انتخابات تصریح کرد: یکی از موفقیت های دولت تدبیر و امید، گسترش دولت الکترونیک است. در برگزاری انتخابات از ۲۵فرآیند ۲۴فرآبند الکترونیکی شده و چالش های نزاع خیز را کاهش داده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاهز با بیان اینکه «دولت انصافا در بحث ایجاد زیرساخت ها و الکترونیک شدن سیستم ها بسیار موفق بوده است» ادامه داد: در سیستم های سلامت، حمل ونقل و گمرک سامانه های بزرگ شکل گرفت و خیلی از مفسده ها کاهش یافت آنچنان که در انتخابات کسی مدعی تکرار رای نیست و برای انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان آرامش خاطر ایجاد کرده است .

الهی تبار در پایان تاکید کرد :برای کاهش فسادها و تقویت شفافیت، ما راهی جز سیستمی شدن کارها نداریم. توفیق سازمان ها در صورت اقدام و حرکت مانند ثبت احوال است که تمام اسنادش الکترونیکیشده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار