امید حاج محمدی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه از برخورد با کشتار دام در سطح خیابان ها پس‌ از شیوع ویروس کرونا خبر داد.
کد خبر: ۸۳۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 16 March 2020

امید حاج محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه ضمن اشاره به کشتار دام زنده در سطح خیابان ها به ویژه جعفر آباد و شهرک الهیه در شهر کرمانشاه و اغلب شهرستان ها به استثنای سنقر بیان کرد: ذبح مرغ و دام های معمول در سطح خیابان ها غیر بهداشتی بوده و فرد ذبح کننده ممکن است ناقل ویروس کرونا و یا بیماری های دیگر باشد. لذا با دستور استاندار کرمانشاه و همیاری اجرائیات شهرداری، نیروی انتظامی، دادستانی، بهداشت، فرمانداران و سایر دستگاه های همکار توانستیم بخش اعظمی از این مشکل را برطرف کنیم. شیوع کرونا زنگ خطری برای جمع آوری این ذبح های غیربهداشتی در شهر بوده که بسیار موثر واقع شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان با بیان اینکه دامپزشکی و مرکز بهداشت تنها اخطار دهنده به واحدهای ذبح غیربهداشتی هستند بیان‌ کرد: نظارت بر ذبح شرعی بر این واحدهای متخلف و سیار در شهر انجام نشده و علاوه بر عدم رعایت موارد شرعی و بهداشتی از نظر اقتصادی نیز به صرفه نیست زیرا که ضایعات مرغ و دام در این واحدها از بین رفته در صورتی که در کشتارگاه های مجاز برای تبدیل به پودر گوشت و استخوان مورد استفاده قرار می گیرند.  که در کشتارگاه های استان و نیز کشتارگاه های برزیل که گوشت صادراتی به ایران دارند ناظر شرعی بر ذبح دام نظارت مستقیم دارد.

وی با اشاره به تاثیر منفی کشتار مرغ و دام در انظار عمومی بر سلامت روانی کودکان و بانوان افزود: گشت های مشترک دستگاه های همکار همواره فعال بوده و در روزهای اخیر نیز شدت یافته که این افزایش گشت ها تا هفته اول فروردین نیز ادامه خواهد داشت. متاسفانه در جمع آوری این واحدهای متخلف و سیار در سطح شهر حمله با چاقو به مامورین و خودروهای ما صورت گرفته است اما تداوم جمع آوری این واحدها ضروری بوده زیرا که جان مردم را به خطر می اندازد.

حاج محمدی در ادامه افزود: تمامی کارکنان در کشتارگاه های مجاز تست سلامت می دهند و کشتارگاه های استان همچون کشتارگاه ماهیدشت و بیستون جز بهترین کشتارگاه های موجود هستند. استان کرمانشاه جز اولین استان های است که توانست بسته بندی مرغ را انجام دهد. هرچه کشتارهای غیرمجاز محرز بوده اما مردم می توانند در صورت مشاهده کشتارهای متخلف در طول شبانه روز با سامانه ۱۵۱۲ تماس حاصل نمایند.

مدیر کل دامپزشکی استان در پایان با بیان اینکه پس از فروکش کردن موج کرونا واحدهای غیرمجاز نباید به سطح شهر بیایند خاطرنشان کرد: بیماری هایی از جمله آبله گاوی دام ها را تهدید می کند لذا واکسیناسیون این دام ها آغاز شده و تا ۲۰ فروردین ماه ادامه خواهد داشت. توصیه ما به دامداران دو مرتبه سمپاشی دام ها در شروع فصل گرما به دلیل حضور حشرات ناقل بیماری و یک مرحله انجام واکسیناسیون برا دام ها می باشد.

 
 
N
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار