منتخب مردم شیراز در مجلس با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم باید ابزارهای نظارتی خود را فعال کند، ادامه داد: باید با تخلفاتی که صورت می گیرد به جد برخورد شود و مجازات های سنگینی برای آنها در نظر گرفته شود که در این راه مجلس می تواند نقش پررنگی داشته باشد.
کد خبر: ۸۴۰۱۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲ 18 April 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم:جعفر قادری منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم با بیان اینکه یکی از مواردی که در مجلس یازدهم توجه ویژه ای به آن نشد بحث وظیفه نظارتی قوه مقننه بود، گفت: مجلس دهم می توانست با نقش نظارتی که داشت مانع از ایجاد برخی از تخلفات شود که متاسفانه اینگونه نشد.

 

وی با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم باید ابزارهای نظارتی خود را فعال کند، ادامه داد: باید با تخلفاتی که صورت می گیرد به جد برخورد شود و مجازات های سنگینی برای آنها در نظر گرفته شود که در این راه مجلس می تواند نقش پررنگی داشته باشد.

منتخب مردم شیراز در مجلس تصریح کرد: در مجلس ظرفیت های زیادی وجود دارد که از تخلفات جلوگیری شود و یا اگر تخلفی مشاهده شد آنها را به قوه قضائیه و یا دیوان محاسبات برای پیگیری بیشتر ارجاع دهد.

قادری با بیان اینکه در مجلس یازدهم باید نقش دیوان محاسبات را به عنوان بازوی نظارتی مجلس پررنگ تر کند، افزود: اخیرا دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه سال 97 را ارائه کرد و مشخص شد که تخلفاتی رخ داده و حتی بر اساس این گزارش شعبه ای ویژه در قوه قضائیه برای رسیدگی به این تخلفات تشکیل شده که نشان از این دارد که دیوان محاسبات و مجلس می توانند با نقش نظارتی خود برخی از تخلفات را کشف و مانع از تکرار آن شوند.

وی با بیان در گزارش اخیر دیوان درباره ارزهای 4200 تومانی که برای واردات کالاهای اساسی در نظر گرفته شده بود نیز مطالبی عنوان شده بود، عنوان کرد: قوه قضائیه که برای رسیدگی به این تخلفات شعبه ویژه تشکیل داده باید هرچه سریعتر تکلیف ارزهای که از بیت المال برداشت شده را مشخص کند.

منتخب مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه حدود 2/7 میلیارد دلار نیز برای واردات کالاهای اساسی اختصاص داده شده که این اتفاق رخ نداده و کالاهای غیر اساسی به مانند غذای سگ و گربه وارد شده است که این موضوعات نیز باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود، افزود: باید با متخلفان از سوی قوه قضائیه برخورد شود و ارزهای که برداشت شده به بیت المال برگشت داده شود یا این که ما به ازای آن کالا وارد شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار