مدیرکل سازمان بهزیستی استان کرمانشاه گفت:تاکنون هیچ مورد مثبت و یا حتی مشکوک به ابتلا به کرونا ویروس در مراکز تحت پوشش بهزیستی گزارش نشده است.
کد خبر: ۸۴۰۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 20 April 2020

به گزارش خبرنگار  تابناک کرمانشاه  فاطمه رضوان مدنی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به خدمات صورت گرفته توسط این اداره کل و قدردانی از اصحاب رسانه در این جلسه اظهار کرد: قبل از ورود بیماری کرونا به ایران بخشنامه های مربوط برای حفظ جان مددجویان ابلاغ و بلافاصله برنامه ها را اجرایی و آموزش های لازم به همکاران و مددجویان داده شد،مهدکودک ها و مراکز روزانه حمایتی و آموزشی تعطیل و در مراکز شبانه روزی ملاقات ها و مرخصی ها لغو شد،مواد ضدعفونی توسط اتاق صنعت،معدن وتجارت،سپاه پاسداران و ارتش در اختیار بهزیستی قرار گرفت ودر همه مراکز اتاق قرنطینه در نظر گرفته و مسئولین مراکز ملزم به تهیه اقلام بهداشتی و ضد عفونی نمودن مراکز هستند و باید  درجه حرارت همه مددجویان ساکن در مرکز، دوبار در روز ثبت شود.

وی در ادامه بیان کرد:اقدام مهم سازمان در مرحله اول تهیه ماسک و مواد ضدعفونی تهیه و توسط سازمان بهزیستی برای تقویت مددجویان و کمک به کارکنان هر مرکز سرانه به ازای هر نفر ۵۰۰ هزارتومان واریز شد.

رضوان مدنی تصریح کرد: این اقدامات سبب شد تا کشور ما نسبت به کشورهای پیشرفته دنیا که ابتلا و فوتی کرونا در مراکز نگهداری سالمندان و معلولان بسیار زیاد بوده،تابه حال یک مورد مثبت در کل مراکز بهزیستی استان نداشتیم.

مدیرکل سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه مادر نقابل همه اقشار آسیب پذیر جامعه مسئول هستیم،افزود: برای کودکان کار و کارتن خوابها پک های بهداشتی توزیع و آموزش های لازم جهت پیشگیری داده شده و به تعداد مددجویان هر شهرستان کمک هزینه به حساب بهزیستی شهرستان ها به مبلغ ۲میلیار جهت کمک موردی واریز و ۲ میلیارد تجهیزات کمک توانبخشی خریداری و در اختیار مددجویان قرار داده شده است.

این مسئول تصریح کرد:۶۵۰ میلیون تومان توسط بنیاد مستضعفان به اداره کل بهزیستی استان اهدا شده که در قالب کمک هزینه های ۳۰۰هزارتومانی بین مددجویان پشت نوبت که خدمات بهزیستی را دریافت نکردند و نیازمندتر شناسایی می شوند توزیع می شود.

رئیس کمیته حمایت های روانی اجتماعی ستاد پیشگیری کرونا افزود: پیام هایی جهت پیشگیری از کرونا به صورت صوتی توسط رسانه های استان انتشار و و کلیپ های تصویری توصیه های روانشناسان تهیه شد.

وی  با بیان اینکه بنا بر تصمیمات اتخاذ شده برای کمک به این قشر آسیب‌دیده از کرونا پویشی به‌نام «همدلی» راه‌اندازی شده است  گفت: افراد می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۶۵۳۸۹۲۰۲ واریز کرده و یا از طریق شماره گیری #۱۴۰۰۰۰۷*۴*۷۳۳* کمک‌های خود را به حساب بهزیستی واریز کنند.

رضوان‌مدنی اشاره‌ای نیز به سامانه خودارزیابی کرونا از سوی سازمان بهزیستی داشت و گفت: به منظور ارائه خدمات مشاوره روانشانی هر فردی می‌تواند با ورود به سامانه خودارزیابی و روانشناختی در بحران کرونا به نشانی corona.behzisti.ir به سوالات مرتبط با استرس، افسردگی و اضطراب که زمینه‌ساز برخی از مشکلات روانشناختی هستند، پاسخ دهد.

مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به فعال بودن اورژانس اجتماعی با شماره تماس ۱۲۳، ادامه داد: مردم می‌توانند مشکلات خود در زمینه کودک آزاری، سالمند‌آزاری، معلول آزاری، همسرآزاری، کودکان‌کار، افکار خودکشی  را به صورت تلفنی با همکاران ما در میان بگذارند، اگر نیاز به مراجعه حضوری باشد همکاران به محل مورد نظر خواهند رفت.به صورت شبانه روزی تلاش‌ها برای پیشگیری به کار گرفته شده و امیدواریم با این اقدامات از ابتلای جامعه هدف به ویروس جلوگیری شود.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار