کد خبر: ۸۴۵۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱ 03 May 2020
 
 

 تابناک/استاندار کرمان با اعلام آخرین تصمیمات ستادمدیریت کرونا بر لزوم کنترل کرایه های بین شهری تاکید کرد و درباره بازفعالیت نمازهای جمعه و جماعت در تعدادی از شهرستان های استان هم توضیح داد.

 
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدجواد فدایی، عصر یکشنبه(۱۴ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران با اشاره به تازه ترین تصمیمات ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا گفت: بر اساس تقسیم بندی انجام شده شهرها به سه دسته با خطر کم، خطر متوسط و خطر بالا تقسیم بندی شدند و قرارشد در مناطق با خطر کم نمازهای جماعت و جمعه بر اساس رعایت پروتکل بهداشتی برگزار شود.

 



استاندار کرمان با اشاره به اینکه زمان بازفعالیت نمازهای جماعت از ۱۵ اردیبهشت اعلام شده اما تاکنون ابلاغیه ای در استان دریافت نکردیم، افزود: همچنین بر اساس تصمیم ستاد ملی مدارس از ۲۷ اردیبهشت شروع به کار می کند.

 



وی ادامه داد:  بعضی از صنوف با خطر متوسط هم تحت شرایطی مشغول به کار می شوند از جمله آرایشگاه ها که البته ما این موضوع را از هفته گذشته اجرا کردیم؛  جشنواره ها(جشنواره ملی گل محمدی در لاله زار) و اجتماعات کماکان تعطیل است.
 



فدایی درباره اعتراض به عدم رعایت پروتکل بهداشتی در بعضی از ادارات هم بیان کرد: قرار شد پروتکل مجدد به ادارات ارسال شود و چنانچه کسی رعایت نکند مدیر دستگاه باید پاسخگو باشد.
 

 


وی با اشاره به درخواست آموزش و پرورش برای برگزاری کلاس های تقویتی اظهار داشت: با درخواست کلاس های تقویتی در منوجان به شرط رعایت پروتکل بهداشتی موافقت می شود.

 

 


استاندار کرمان همچنین کنترل کرایه های بین شهری و اتوبوس ها را خواستار شد و درباره نحوه استفاده از میزان ماسک تولیدی استان هم با اشاره به اینکه در این باره تصمیم گیری خواهد شد؛ ادامه داد: کوچ عشایری هم قرار شد به دلیل اینکه تماس ها کمتر ‌شود به روش مکانیزه و با استفاده از امکانات سپاه و ارتش انجام شود.
 

 



وی تشکیل کارگروهی متشکل از علوم پزشکی و دهیاری برای حل مشکل نانوایان خانگی ده زیار، تصمیم گیری برای جمع آوری معتادان متجاهر توسط  سپاه، علوم پزشکی و اداره کل اجتماعی استانداری را از دیگر مصوبات ستاد استانی اعلام کرد.


به گزارش شبستان، هشت شهرستان در کم خطر به لحاظ وضعیت کرونا شناسایی شده که شامل بافت، رودبار جنوب، ریگان، فاریاب، فهرج، کهنوج،  کوهبنان و منوجان است اما ستاد استانی مدیریت کرونا درباره اعلام وضعیت کم خطر برای شهرستان بافت هنوز به قطعیت نرسیده است.

 

 

 

منطقه کم خطر به منطقه ای اطلاق می شود که دو شرط را توامان داشته باشد؛ اولا" متوسط میزان بستری روزانه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت حداکثر یک نفر باشد(مثلا" در شهرستانی با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت حداکثر دو نفر بستری در روز) و ثانیا" متوسط بستری روزانه حداکثر یک نفر یعنی حداکثر ۱۴ نفر بستری در طول دو هفته در شهرستان اعم از موارد مشکوک و  قطعی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار