سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: برآورد می‌شود امسال حدود ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت بهاره برود.
کد خبر: ۸۴۵۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵ 04 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،محمدسعید هوشیار ، با بیان اینکه کشت نخود بهاره در اراضی استان کرمانشاه به صورت دیم و کشت ذرت و چغندرقند به صورت آبی است، گفت: احتمالا امسال حدود 160 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت نخود بهاره می‌رود.

هوشیار اضافه کرد: همچنین برآورد می‌شود امسال یازده هزار هکتار چغندر و 21 هزار هکتار ذرت در استان کرمانشاه به صورت بهاره کشت شود.

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه از کشاورزان خواست در کشت بهاره حتما از بذور مناسب و گواهی شده استفاده کنند.

هوشیار با اشاره به وجود واحدهای تولید بذر مرغوب در استان، گفت: هم اکنون سه واحد تولید بذر نخود در استان فعال است که البته بیشتر روی تولید بذور پاییزه نخود کار می کنند.

هوشیار اضافه کرد: در استان دو واحد تولید بذر ذرت یکی در ماهیدشت و دیگری در سراب نیلوفر فعال است که توصیه می شود کشاورزان بذور مورد نیاز خود را از واحدها تامین کنند.

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در پایان گفت: کشت بهاره محصولات کشاورزی در استان کرمانشاه از نیمه دوم فروردین شروع شده و تا دهه اول خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار