مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت خوب مزارع استان از نظر مبارزه با آفت سن، گفت: امسال گندم سن زده در فصل برداشت در استان نداریم.
کد خبر: ۸۴۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰ 08 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فرهاد شریفی ، با بیان اینکه مبارزه با آفت سن در دو مرحله مبارزه با سن مادر و پوره در مزارع انجام می‌شود، گفت: مبارزه با آفت سن در مرحله پوره در مزارع استان کرمانشاه از چند روز پیش آغاز شده است.

شریفی با بیان اینکه سال زراعی گذشته مبارزه با آفت سن در مرحله پوره در مزارع استان به 82 هزار هکتار رسید، گفت: احتمالا امسال مبارزه با آفت سن در مرحله پوره  در استان در حدود 100 هزار هکتار باشد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اتمام کار مبارزه با آفت سن در مرحله مبارزه با سن مادر در مزارع استان کرمانشاه، گفت: امسال شاهد افزایش 28 درصدی مبارزه با آفت سن مادر در مزارع استان بودیم.

 

شریفی اضافه کرد: امسال سطح مبارزه با آفت سن در مرحله مادری در مزارع استان کرمانشاه به 120 هزار هکتار رسید، در حالیکه سال گذشته  در این مرحله بیش از 93 هزار هکتار از اراضی استان سمپاشی شد.

به گفته شریفی استان کرمانشاه تا این لحظه از حیث مبارزه با آفت سن مادر رتبه اول کشور را به اذعان مسئولین سازمان حفظ نباتات کشور دارد.

شریفی گفت: مبارزه با آفت سن در مرحله پوره احتمالا تا خرداد ماه در مناطق سرد استان ادامه خواهد داشت.
 

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس با اشاره به وضعیت خوب استان کرمانشاه در سال گذشته از نظر مبارزه با آفت سن، گفت: سال زراعی گذشته اصلا گندم سن زده در استان نداشتیم و قطعا امسال هم گندم سن زده در فصل برداشت نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: آفت سن عملکرد مزارع را از نظر کمی و کیفی به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث از بین رفتن خاصیت نانوایی آرد تولیدی می شود.

 

 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار