مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: ۳۱۵ مهد کودک شهری و روستایی دارای مجوز در همدان وجود دارد که فعالیت مهد کودک‌ها در همدان با رشد منفی مواجه است.
کد خبر: ۸۶۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹ 01 September 2015
مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: ۳۱۵ مهد کودک شهری و روستایی دارای مجوز در همدان وجود دارد که فعالیت مهد کودک‌ها در همدان با رشد منفی مواجه است.

به گزارش تسنیم؛اکبر سوری با اشاره به فعالیت ۳۱۵ مهد کودک در سطح استان همدان اظهار داشت: از این تعداد ۱۵۸ مهد کودک شهری و ۱۵۷ مهد کودک روستایی هستند که فعالیت این مراکز با رشد منفی مواجه است.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون فعالیت مهد کودک‌های شهری با ۱۱ درصد رشد منفی و مهد کودک‌های روستایی نیز با ۱۲ درصد کاهش فعالیت روبه رو بودند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به ضرورت حضور کودکان در مهدهای کودک تصریح کرد: به منظور کاهش سوء تعذیه در کودکان در مهد کودک‌های روستایی یک وعده غذایی گرم توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: به طور متوسط ۱۰ درصد کودکان کشور در مراکز مهدهای کودک نگهداری می‌شود و در استان همدان نیز ۱۲ درصد خانواده‌ها تمایل به استفاده کودکان در مهدهای کودک دارند که میانگین کشوری بالاتر است.

سوری عنوان کرد: چون میزان تولد کودک و فرزندآوری در بین خانواده به سبب تغییر فرهنگ کاهش یافته است در این راستا رویش مهدها از ریزش آنها بیشتر است و این سبب افت فعالیت مهدهای کودک شده است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۲۱۹ نفر کودک در مهد کودک‌های شهری و روستایی خدمات دریافت می‌کنند و در این مراکز نگهداری می‌شوند که کمک به ۱۴ مرکز مهدهای کودک حاشیه‌ای شهرهای استان ۵۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان افزود: تأمین غذای گرم در مهدهای کودک به منظور کمک به تغذیه کودکان مناطق محروم در دستور کار است در این راستا امسال در ۱۰۵ مهد کودک به یک‌هزار و ۸۲۰ کودک این خدمت ویژه ارائه شده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۰ نوع مهد کودک با عناوین، تعاونی، آدینه، دولتی، قرآنی، مساجد و سیار وجود دارد که سطح بندی‌ها با درجه بندی یک تا سه انجام می‌شود.

سوری درباره شهریه مهدهای کودک نیز گفت: مهدها موظف هستند که شهریه‌های مصوب بهزیستی را در درب مهدها نصب کند و در معرض دید خانواده‌ها قرار دهند اما شهریه‌های مصوب کنونی هزینه‌های مهدهای کودک را جبران نمی‌کند به ویژه مهدها و مراکز روزانه حاشیه شهرها و روستاها که به نوعی به سبب زیان‌ده بودن در مرز تعطیلی قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان افزود: سازمان بهزیستی براساس مصوبات کمیته تعیین شهریه هر ساله شهریه‌ها را مطابق با قیمت تمام شده اعلام می‌کند و امسال شهریه یک کودک در مهد کودک براساس درجه و خدمات آموزشی مهد مربوطه متغیر است و تعیین می‌شود.

وی عنوان کرد: در مهدهای کودک زیر نظر بهزیستی همواره تعدادی از ظرفیت مهدها به معرفی دفتر امور کودکان سازمان اختصاص دارد که در این راستا باید به صورت رایگان یا ارائه تخفیف پذیرش را انجام دهند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار