محمد خیراندیش گفت: غربالگری کرونا به صورت تلفنی برای تمام جمعیت روستا‌های همدان انجام شده و در مواردی هم که نیاز به پیگیری حضوری باشد بهورزان بیمار را به مراتب بالاتر ارجاع می‌دهند.
کد خبر: ۸۷۶۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷ 18 July 2020
رئیس مرکز بهداشت همدان گفت: برای پیشگیری از کرونا برگزاری هرگونه تجمع، دورهمی خانوادگی و مجالس عروسی و عزا در شهر و روستا‌های همدان ممنوع است.

به گزارش تسنیم، خیراندیش اظهار داشت: علت اصلی روند صعودی آمار ابتلا به کرونا در استان همدان مربوط به برگزاری مجاس مختلف و دورهمی‌های خانوادگی شناخته شده که بر این اساس برپایی هرگونه تجمع و مراسم را ممنوع اعلام کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه افزایش موارد مثبت کرونا به سمت جمعیت روستایی در حال حرکت است، تصریح کرد: بخاطر وجود باغ و خانه باغ‌ها در روستا‌ها برخی از اهالی روستا و حتی شهر نشینان مراسات خود را در این اماکن برگزار می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: جلسه‌ای در بخشداری مرکزی برگزار شد و در آن به اعضای شورای اسلامی روستا‌ها تاکید شد که از برپایی هرگونه مراسم و دورهمی در روستا پیشگیری شود.

خیراندیش با بیان اینکه در روستا‌ها هم مانند شهر آموزش‌های مربوط به پیشگیری از کرونا در اختیار مردم قرار می‌گیرد، ابراز کرد: بهورزان مسئولیت اصلی مراقبت از سلامت اهالی را برعهده دارند.

وی افزود: غربالگری کرونا به صورت تلفنی برای تمام جمعیت روستا‌های همدان انجام شده و در مواردی هم که نیاز به پیگیری حضوری باشد بهورزان بیمار را به مراتب بالاتر ارجاع می‌دهند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با تاکید بر اینکه در برخی روستا‌ها شاهد همکاری بسیار خوب مردم بودیم، تصریح کرد: مثلا در تعدادی از روستا‌ها بنر‌های آموزشی نصب شده و حتی از ورود هر گونه مسافر به داخل روستا پیشگیری می‌شود.

خیراندیش با بیان اینکه برای کنترل کرونا نیاز به همکاری همه جانبه مردم و دستگاه‌های اداری داریم، گفت: استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از راهکار‌های مهم پیشگیری از این بیماری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار