علی سرخوش تعهد کشت کلزای امسال شهرستان را ۱۸۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: امسال ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان به کشت کلزا اختصاص داشت که به علت بارش تگرگ و سرما در اوایل سال ۲۰۰ هکتار از این محصول دچار سرمازدگی و خسارت شد و از سطح زیر کشت کلزا امسال تنها ۳۰۰ هکتار کلزا قابل برداشت بود.
کد خبر: ۸۹۴۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹ 01 September 2020
معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد از برداشت ۷۴۰ تن محصول کلزا از مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرخوش اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان اسدآباد فاقد کارخانه روغن کشی است با اتمام برداشت کلزا، ۵۰۰ تن از محصول تولید شده کلزا کاران اسدآبادی به کارخانه روغن کشی نهاوند،۱۵۰ تن شهرستان قروه و ۹۰ تن از محصول به شهرستان کنگاور ارسال شده است.

وی تعهد کشت کلزای امسال شهرستان را ۱۸۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: امسال ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان به کشت کلزا اختصاص داشت که به علت بارش تگرگ و سرما در اوایل سال ۲۰۰ هکتار از این محصول دچار سرمازدگی و خسارت شد و از سطح زیر کشت کلزا امسال تنها ۳۰۰ هکتار کلزا قابل برداشت بود.

سرخوش با اشاره به اینکه در سال‌جاری اسدآباد دارای بیشترین سطح کشت کلزا در سطح استان بوده است، تصریح کرد: با توجه به قیمت پایین نرخ کلزا و عدم صرفه اقتصادی آن، کشت این محصول در سال‌جاری به نسبت سال گذشته از کاهش ۱۰۰ درصدی برخوردار بوده و بهره‌برداران کشاورزی رغبت چندانی برای کشت این محصول استراتژیک نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه باید اقدامی ویژه نسبت به افزایش خرید قیمت این محصول استراتژیک از کشاورزان در سال آینده برای ترغیب کشاورزان شود، خاطرنشان کرد: با توجه به قیمت پایین نرخ کلزا در صورت عدم تدبیر برای افزایش نرخ کلزا در راستای خرید از کشاورزان به‌طور قطع سال آینده رغبت کشاورزان به کشت این محصول کمتر و کمتر خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار