سرپرست فرمانداری نیر گفت: در حالی که شناخت و فهم جایگاه بانوان در جامعه، کلید راهی برای برون‌رفت از بخش عمده‌ای از آسیب‌های اجتماعی در جامعه است ، بستر و فضای مناسبی برای فعالیت این قشر در این شهرستان فراهم نشده است.
کد خبر: ۹۰۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴ 06 October 2020

شجاع اقبالی روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده اظهارداشت: از سال‌های گذشته با غفلت از نقش بانوان قالب مناسبی برای فعالیت بانوان شکل نگرفته و این خلاء به اشکال مختلف بروز و نمود دارد.

وی بانوان این شهرستان را در توسعه مسائل دینی و فرهنگی پیش رو دانست و افزود: مشارکت و حضور تاثیرگذار زنان در عرصه‌های مختلف اجرایی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باید بیشتر شود.

وی از مسوولان ادارات منطقه خواست تا در خصوص اجرای برنامه‌های بانوان همکاری کنند.

وی توسعه مشاغل خانگی ، برگزاری دوره‌های فنی و حرفه‌ای ویژه بانوان در بخش‌های مختلف را ضروری دانست و افزود: زنان در تمام برنامه‌ها و رویکردهای اجتماعی و فرهنگی نقش تاثیرگذار ،مهم و بی‌بدیل در جامعه دارند.

وی گفت: زنان در جامعه اسلامی علاوه بر نقش اجتماعی از سیره و روش زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) الگو می‌گیرند و بسیاری از آنها با رعایت موازین و اصول و ارزش‌های دین همزمان با ایفای نقش در خانواده در اجتماع نیز مسوولیت‌های خود را به نحو احسن انجام می‌دهند. 

فرماندار نیر یکی از مهم‌ترین وظایف کارگروه زن و خانواده را شناسایی مسائل و مشکلات زنان در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و تلاش برای حل مشکلات و توانمندسازی بانوان دانست و از اعضای کارگروه خواست نهایت اهتمام خود را در حل معضلات حوزه بانوان بکار گیرند.

شهرستان نیر در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی اردبیل قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار