مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه از پیشی گرفتن سرانه فضای آموزشی مدارس استان از میانگین کشوری، سه سال پس از زلزله بزرگ این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸ 11 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مرزبان نظری در سومین سالگرد زلزله 7.3 ریشتری آبان سال 1396 کرمانشاه، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در پی دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل تهدید زلزله به فرصت، با مشارکت خیرین و کمک دولت تلاش کردیم تا زلزله را به یک فرصت برای ساخت و ساز فضاهای آموزشی در استان تبدیل کنیم که در این راستا تا حدود زیادی موفق هم شدیم.


وی با بیان اینکه در سومین سالگرد زلزله بزرگ استان کرمانشاه میانگین سرانه فضای آموزشی این استان از میانگین کشوری پیشی گرفته، گفت: در حالی که سرانه فضای آموزشی در کشور 5.21 مترمربع است، این عدد هم اکنون در استان کرمانشاه به 6.41 مترمربع رسیده است.


مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه با اشاره به افزایش سرانه فضای آموزشی استان پس از زلزله، افزود: میانگین سرانه فضای آموزشی استان کرمانشاه تا قبل از وقوع زلزله 5.7 مترمربع بود که پس از بازسازی مدارس مناطق زلزله زده این عدد هم اکنون با افزایش 71 صدم مترمربعی به 6.41 مترمربع افزایش یافته است.


نظری ادامه داد: در حالی که ۷۸ مدرسه استان کرمانشاه در زلزله آسیب دیده بودند، با تلاش‌های مجموعه نوسازی مدارس استان و همت خیرین تاکنون تعداد 262 پروژه با 1065 کلاس درس با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان در این استان ساخته شده است.


نظری با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز پس از زلزله بزرگ استان در سه سال گذشته پا به پای دولت در عرصه مدرسه سازی نقش آفرینی کردند، گفت: از مجموع اعتباری که برای ساخت کلاس های درس در این سه سال در استان هزینه شده 138 میلیارد تومان آن را خیرین متقبل شده‌اند که عدد بزرگی است ومابقی اعتبارات که 163 میلیارد تومان است هم توسط دولت پرداخت شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار