مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: ۲۸۰ بهبود یافته کرونایی برای اهدای پلاسما مراجعه کرده‌اند که ۲۱۵ نفر از آنان واجد شرایط اهدا بودند و موفق به انجام این کار خیر شدند.
کد خبر: ۹۲۳۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴ 12 December 2020

 


به گزارش تابناک مرکزی، دکتر فاطمه مهدویانی افزود: اهدای پلاسما فقط در مرکز استان و در شهر اراک انجام می‌شود و امکان دریافت آن از بهبود یافتگان بیماری کووید ۱۹ در شهرستان‌های تابعه استان  وجود ندارد به همین دلیل از متقاضیان واجد شرایط درخواست می‌شود در این زمینه به این کلانشهر مراجعه کنند.
وی اظهار داشت: ۵۰۰ سی‌سی پلاسما به روش آفرزیس از هر فرد بهبود یافته کووید ۱۹ گرفته می‌شود و بقیه خون که شامل گلبول قرمز و پلاکت است به خون اهدا کننده، باز می‌گردد.
وی با اشاره به اینکه پلاسمای گرفته شده از بیماران بهبود یافته از کووید ۱۹ باید بلافاصله در حالت انجماد قرار گیرد که دستگاه مورد نظر در شهرستان‌ها موجود نیست، گفت: با توجه به موج سوم و افزایش مبتلایان به بیماری کووید ۱۹، پلاسما بیشتری برای بهبود بیماران نیاز است و انتقال خون استان مرکزی خواستار همکاری بیشتر افراد واجد شرایط در این زمینه است.
مدیرکل انتقال خون استان مرکزی تاکید کرد: میزان اهدای پلاسما توسط بهبودیافتگان از بیماری کووید ۱۹ در مقایسه با آمار مبتلایان بسیار کم است و نیاز است که بهبود یافتگان برای نجات جان بیماران همکاری بیشتری داشته باشند.
دکتر مهدویانی افزود: انتقال خون اراک ظرفیت گرفتن پلاسما از بهبود یافتگان از کووید ۱۹ را دارد و این افراد یک ماه بعد از درمان به شکرانه کسب سلامت با مراجعه به پایگاه های انتقال خون این کلانشهر، در این اقدام خیرخواهانه مشارکت کنند.
وی یادآور شد: بهبود یافتگان کرونا اطمینان خاطر داشته باشند که اهدای پلاسما بعد از بهبودی به هیچ عنوان سیستم ایمنی بدن آنان را تضعیف نخواهد کرد و با اطمینان خاطر برای نجات بیماران و اهدای پلاسما اقدام کنند.
وی گفت: پلاسمای بهبود یافتگان از این بیماری دارای آنتی بادی است که در درمان دیگر بیماران کووید ۱۹ که اکنون فرآیند درمان را طی می‌کنند تاثیر بسیاری دارد و می‌تواند نجات‌بخش جان آنان باشد.
گفتنی است، استان مرکزی در رابطه با فرهنگ اهدای خون در زمره رتبه‌های برتر است و همین امر باعث شده که بتواند علاوه بر تأمین خون استان، بخشی از نیاز سایر مناطق کشور را به فرآورده‌های خونی تأمین کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار