سلیم خانی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: آزمایشگاه ژنتیک این مرکز علاوه بر استان خدمات لازم را در خصوص آزمایشات تشخیصی DNA به چهار استان همجوار ارائه دیگر می دهد.
کد خبر: ۹۳۵۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲ 27 January 2021

سلیم خانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: آزمایشگاه پزشکی قانونی کرمانشاه علاوه بر انجام آزمایشات سرولوژی و آسیب شناسی مجهز به بخشی است که آزمایشات ژنتیک و DNA را انجام می دهد.

وی افزود: انجام آزمایشات DNA مربوط به اجسادی است که یا از طریق مقامات قضایی به ما ارجاع داده می شود و یا برای اجساد مجهول الهویه است، در مرکز استان ضمن پوشش تمام شهرستان ها استان، چهار مرکز ایلام، لرستان، کردستان و همدان را هم از نظر انجام آزمایشات ژنتیک پوشش می دهیم و توانسته ایم در طول دوماه گذشته جهت بهینه سازی بیشتر آزمایشگاه اقدام به جذب یک متخصص ژنتیک نماییم.

مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه تصریح کرد: به کار گیری نیرو های دانشگاهی زبده و کارشناسان بروز در این آزمایشگاه از نکات مثبتی است که می توان به آن اشاره کرد اما یکی از مشکلات موجود مربوط به هزینه بالای آزمایش ها است که برای هر آزمایش حدود ۵ میلیون تومان توسط پزشکی قانونی هزینه می شود در صورتی که یک پنجم این مقدار از مراجعه کننده دریافت می شود که این مسئله هزینه های بالایی برای ما در بر دارد،مشکل دیگر کمیاب بودن مواد آزمایشگاهی و نرسیدن به موقع کیت های DNA به دست ماست که باعث به تاخیر افتادن آزمایش ها می شود.

خانی در پایان گفت: انتظار ما از استاندار این است که همان گونه که در تامین تجهیزات همکاری لازم را با ما داشته اند، در تخصیص اعتبار به این بخش و رفع مشکلات مالی مساعدت نمایند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار