رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در سال ۹۹ حدود ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های کشاورزی در استان کرمانشاه جذب شد.
کد خبر: ۹۴۸۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵ 12 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، به نقل از ایرنا،«نوربخش حاتمی»عمده سرمایه‌گذاری‌های بخش کشاورزی را مربوط به بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی، دامپروری و گلخانه دانست که از مهمترین بخش‌های اشتغالزا در استان است.

او با اشاره به اینکه ۱۰۳ درصد از سهمیه اشتغال استان در سامانه رصد تکمیل شده است ،افزود: تاکنون با ثبت هفت هزار و ۴۷۵ مورد شغل، سهمیه اشتغال سازمان جهاد کشاورزی تکمیل شده است.

وی سهمیه اشتغال ابلاغی بخش کشاورزی در استان را هفت هزار و ۲۵۸ نفر برای سال ۹۹ اعلام کرد.

حاتمی محل پرداخت تسهیلات پرداختی را از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸، بند الف ماده ۵۲، اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری و باقی مانده اعتبارات سیل و زلزله اعلام کرد.

وی گفت: از محل تبصره ۱۸ و بند الف ماده ۵۲ تاکنون ۱۵۷ طرح با اشتغال ۳۶۰ نفر و مبلغ تسهیلات ۶۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه طرح های در دست اقدام سال ۹۹ در مرحله قرار داد و پرداخت را ۱۷۸ طرح با اشتغال ۳۸۵ نفر و تسهیلات ۷۰ میلیارد تومانی اعلام کرد که در بحث آبیاری تحت فشار، باقی مانده تسهیلات سیل و مکانیزاسیون و کمک های فنی و اعتباری است.

حاتمی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته تسهیلات با سود ۴ و ۶ درصد از محل اعتبارات روستایی و عشایری به طرح های کشاورزی پرداخت می شد، اظهار داشت: متاسفانه امسال تسهیلات ابلاغی با سود ۱۲درصد پرداخت شد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ از محل کمکهای فنی و اعتباری با بانک کشاورزی توافقنامه ای که داشتیم، کمک به بخش صنایع تبدیلی، دامپروری و گلخانه و باغ در دستورکار خواهد بود.

کرمانشاه قطب کشاورزی غرب کشور

به گزارش ایرنا؛ کشاورزی محور توسعه پایدار کرمانشاه و یکی از بخش‌های مهم این استان مرزی و چهارفصل است که علاوه بر تامین نیازهای غذایی داخل استان، بخش زیادی از نیازهای کشور را نیز تامین و تضمین می‌کند.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

همچنین بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.

داشتن ۱۱ اقلیم آب و هوایی، بارش های ۲ برابری نسبت به میانگین کشوری، چهار فصل بودن و تولید بیش از ۹۸ درصد محصولات زراعی و باغی در استان از جمله ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان کرمانشاه است که از این ظرفیت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی استان استفاده کرد.

از مجموع جمعیت استان حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار