سلیم خانی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل سازمان پزشکی قانونی گفت: برخی افراد و باند ها وجود دارند که جهت گرفتن دیه اقدام به خودزنی و تصادفات ساختگی می کنند که این موارد توسط پزشکی قانونی تشخیص داده می شود.
کد خبر: ۹۴۸۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 14 March 2021

سلیم خانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک کرمانشاه اظهار داشت: یکی از معضلاتی که سازمان پزشکی قانونی با آن مواجه است پدیده تصادفات ساختگی ، خودزنی ها و سواستفاده هایی که به تبع این موارد پیش می آید و سودجویان به محض مشاهده کوچک ترین روزنه سواستفاده خود را آغاز می کنند.

وی افزود: در پزشکی قانونی دو دسته مشکل داریم؛ یکی ضایعات اضافه شونده بر جراحات ناشی از تصادف و دیگری موضوع خود زنی ها است، متاسفانه موارد زیادی از ضایعات اضافه شونده بر تصادفات وجود دارد که اکثر تصادفاتِ این چنینی دسته جمعی بوده و افراد با صدمات مشابه به ما مراجعه می کنند و یا افرادی که به جراحت خود چند مورد دیگر اضافه می کنند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: در اکثر موارد همکاران ما در پزشکی قانونی چنین تصادفات ساختگی را تشخیص و سپس در اختیار مقام قضایی قرار می دهند تا قاضی با عدله قانونی در خصوص این که حادثه ساختگی و ترافیکی است یا خیر حکم صادر کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال های گذشته موارد زیادی از این چنین تخلفاتی مانند جعل دست خط و مهر شخص بنده و سایر پزشکان را داشتیم که خوشبختانه با پیگیری های انجام شده کاهش یافته و موارد کشف شده به مراجع قانونی ارجاع داده شدند.

وی متذکر شد: در بحث خود زنی ها هم افراد یک سری جراحات ایجاد می کنند که از نظر پزشکی قانونی قابل تشخیص است و ما این موارد را به صورت قانونی پیگیری می کنیم و همکاران ما در پزشکی قانونی در کمال صحت و بدون اغماض گزارشات را می دهند، امیدواریم زمانی قانون آنقدر محکم عمل کند که شاهد چنین مواردی نباشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار