فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی گفت:امسال شناسایی اراضی کشاورزی که تغییرکاربری در آن انجام شده است، ۶۰ درصد افزایش داشت است.
کد خبر: ۹۴۹۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱ 16 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ خاتمی افزود: استان مرکزی در تخریب ساخت و سازهای اراضی کشاورزی و باغی در کل کشور از استان های مطرح می باشد.
وی یادآورشد: افزایش شناسایی تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و تصرفات، با همکاری مدیران و مسئولان، گشت‌های یگان حفاظت و تقویت همکاری مسئولان مختلف و همراهی و همکاری مردم با جهاد کشاورزی انجام شده است.
حاتمی اظهارداشت: در حوزه اجرای تبصره ۲ قانون با موضوع قلع‌ و قمع تصرفات غیرمجاز در اراضی کشاورزی که قانونگذار اجازه داده با هماهنگی دستگاه‌های متولی و دادستان‌ها، قلع‌ و قمع تصرفات اجرایی شود نیز نسبت به مدت مشابه سال ‌گذشته ۹۸ درصد افزایش داشت. فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی با اشاره به فعال شدن سامانه ۱۳۱ در سطح کشور در مورد اطلاع‌رسانی تصرفات در اراضی و تغییر کاربری زمین‌ها گفت: امسال ۱۵۹۸ تماس تلفنی با این سامانه برقرار شده است که کلیه تماس ها در راستای اطلاع‌رسانی در حوزه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بوده است.
وی بر افزایش مشارکت مردم در شناسایی به موقع تخلفات در اراضی کشاورزی تأکید کرد و گفت: افرادی که آگاهانه یا غیرآگاهانه در اراضی کشاورزی اقدام به ساخت‌وساز غیرمجاز کنند بنابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.
فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان مرکزی گفت: هرگونه تغییرکاربری و تصرف اراضی کشاورزی جرم است و با متخلفان برخورد خواهد شد.
وی از کشاورزان و مالکان و افرادی‌ که قصد تغییر کاربری در اراضی کشاورزی را دارند، خواست تا با مراجعه به جهاد کشاورزی منطقه، مجوز تغییر کاربری را دریافت کنند و در صورتی که تغییر کاربری بدون مجوز باشد، قانون قلع‌ و قمع اجرا می‌شود و متخلفان مجازات نقدی خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار